Marketing krzyżowy to jedna z najtańszych i jednocześnie najskuteczniejszych form promocji własnych usług. Zamiast dużych nakładów na reklamę, wystarczy nieco kreatywności oraz zaangażowania w budowanie relacji z partnerami.
Cross marketing nazywany też marketingiem krzyżowym, to niskokosztowa forma promocji opierająca się na współpracy dwóch firm, które łączą siły, aby efektywniej pozyskiwać klientów. W klasycznym rozumieniu taka współpraca polega na wzajemnej promocji usług wśród klientów.
Oprócz niskiego kosztu, cross marketing niesie ze sobą również inne korzyści. Właściwy wybór partnera dobrze wpływa na zwiększanie zasięgu i poprawę wizerunku. Rozbudowana oferta dla klienta ułatwia z kolei budowanie relacji i lojalności. Pojawia się także wymiana doświadczeń biznesowych i nawiązywanie cennych zewnętrznych kontaktów.
W najnowszej lekcji Akademii Versum Anna Wydra-Nazimek, specjalistka ds. marketingu w branży beauty, szczegółowo omawia temat. Prezentuje między innymi nie tylko pozytywne strony, ale i potencjalne zagrożenie cross marketingu. Podpowiada z kim, i w jaki sposób nawiązać współpracę oraz na co zwrócić uwagę przy formalizowaniu działań.
Materiał dostępny na stronie Akademii Versum:
http://www.akademiaversum.pl/cross-marketing-sposob-na-tania-i-skuteczna-reklame-salonu/