Najpiękniejsze rzeczy powstają z pasji, a najbardziej wartościowe – z doświadczenia. W swojej książce „Wyczesana firma”, która jest pierwszym na rynku handbookiem biznesowym dedykowanym branży fryzjerskiej, obie kwestie doskonale połączyła autorka Ewa Korumna.
Zawsze marzyłam, by być fryzjerką. Pewnego dnia w ,,Gazecie Lubuskiej” pojawiło się ogłoszenie: „Zakład usługowy nr 49 w ajencję oddam. Uniwersum”. – Robert – powiedziałam do męża – muszę mieć ten zakład. Właśnie ten na Jóźwiaka. Chodzę tam do Marysi, fryzjerki. – Przecież nie mamy pieniędzy – odpowiedział zdziwiony mąż. – O czym ty mówisz? – Co nam zależy? – zapytałam. – Złóżmy ofertę – dodałam i spojrzałam na niego z entuzjazmem. – Ale co ty chcesz napisać w tej ofercie? – nie dowierzał. Ja…? Ja miałam wizję. Złożyłam ofertę, opisując swoje pomysły na udoskonalenie zakładu usługowego nr 49. Minęło półtora miesiąca. Otrzymałam niepozorną, szarą kopertę, rozerwałam ją i… czytałam raz za razem: „Wygrała pani przetarg i została pani agentem zakładu usługowego nr 49. Proszę zgłosić się w dniu 15 stycznia 1990 roku celem podpisania umowy i przejęcia zakładu”...
A potem popełniałam wiele błędów, z których wyciągałam wnioski, uczyłam się, rozwijałam biznes. Poznałam smak sukcesu i gorycz porażki. Miałam też możliwość, a właściwie ogromne szczęście uczestniczyć w szkoleniowych spotkaniach z niesamowitymi ludźmi, z których każdy dołożył cegiełkę do mojego rozwoju ... czasem ogromną ilość cegiełek, z których mogłam budować inną - lepszą przyszłość. Między innymi pod ich wpływem zrozumiałam, że wiedza jest największą wartością, wówczas, gdy można się nią dzielić.
Całe życie, rozwijając siebie i swój biznes szukałam książek, które skróciłyby drogę do spełniania marzeń moich i moich klientów. Aż wreszcie sama postanowiłam ją napisać. Książka ta jest wyrazem moich przemyśleń i jest moją subiektywną filozofią sukcesu branży fryzjerskiej. „Wyczesana firma” to historia popełnianych błędów i poniesionych porażek. Moja historia. Ale wreszcie również - historia biznesowego sukcesu. Napisałam ją ponieważ wierzę, że ludzie mogą uczyć się na błędach nie tylko swoich, ale przede wszystkim - innych ludzi. Gdyby ktoś kiedyś dał mi tę wiedzę, którą obecnie zawarłam w książce, bez wątpienia byłoby mi łatwiej znaleźć się w miejscu, w którym obecnie jestem.
Z mojego doświadczenia wynika, że nie wystarczy być świetnym fryzjerem, aby prowadzić świetny fryzjerski biznes. Nie wystarczy ani dobry biznesplan ani umiejętności. Przede wszystkim trzeba rozpocząć od zrozumienia siebie, własnych potrzeb i oczekiwań. I świadomości, że prowadzenie własnego biznesu to konieczność nieustającego rozwoju, poszukiwania najlepszych rozwiązań, udoskonalania standardu realizowanych usług. Trzeba ponadto pamiętać, że dobry biznes tworzy się nie tylko dla ludzi, ale przede wszystkim z ludźmi. I to oni powinni być dla nas najważniejsi. Wiele zależy od tego, z kim zdecydujemy się współtworzyć wizję własnej firmy.
Przede wszystkim inspirację do tego, by przemyśleć siebie i swój biznes na nowo. Być może to właśnie ta książka pomoże czytelnikom uniknąć moich błędów, lub pomoże zaakceptować porażki jako naturalny etap rozwoju biznesu. Być może zainspiruje do utworzenia sieci własnych salonów fryzjerskich oferujących usługi na wymarzonych zasadach. Chciałabym, aby dzięki „Wyczesanej firmie” każdy mógł odnaleźć własne miejsce w biznesie fryzjerskim. W książce czytelnicy odnajdą nie tylko moje doświadczenia, ale również inspirujące ćwiczenia, które będą w tym z pewnością pomocne.
„Wyczesana firma” jest dostępna na stronie www autorki: www.ewakorumna.pl