Robisz coś dobrego dla innych lub dla środowiska? Opowiedz o tym i wygraj 10 tys. euro na realizację swojego projektu – takie wezwanie w 2016 r. podjęli fryzjerzy współpracujący z Davines.
Pokazali tym samym, że w biznesie jest miejsce na dobro i pomaganie innym, i że warto. Jak pisał Dostojewski „Piękno ma moc ocalić świat”. Kampania „I Sustain Beauty” jest tego najlepszym przykładem.
Do kampanii-konkursu napłynęło w sumie 114 projektów z 21 krajów świata, m.in. z USA, Meksyku, Malezji, Australii, Włoch, Francji czy Niemiec. Polscy fryzjerzy przesłali najwięcej projektów – bo aż 26.
W 2. edycji kampanii Jury wybrało dwa zwycięskie projekty: Ewy Maćkowiak z Włoch oraz Karli Waldron z USA. Ewa w ramach swojej fundacji utworzyła świetlicę dla młodzieży borykającej się z problemami narkotykowymi, cierpiącej z powodu anoreksji czy prześladowania w szkole.
Karla z kolei zaprasza do swojego salonu w poniedziałki osoby po chemioterapii. Wychodząc z założenia, że do człowieka i jego potrzeb należy podchodzić holistycznie, oferuje swoim gościom bezpłatne usługi kosmetyczne, stylizację peruk, pielęgnację skóry głowy, paznokci, masaż, ale także jogę i medytację.
Włoskie Jury wyróżniło także polski projekt – inicjatywę Sandry Kpodonou – „Zacznij marzyć”.
Kolorystka zaprosiła kobiety z domu samotnej matki do udziału w sesji, podczas której przeszły metamorfozę. Następnie zrealizowała sesję zdjęciową. Na koniec przyszedł czas na spełnianie marzeń: Ela otrzymała komputer, a Agata pralkę, Patrycja weźmie udział w kursie florystycznym, a Kinga pojedzie nad morze z córkami. Jak w ogóle doszło do realizacji projektu i spotkania z kobietami?
– Pracuję ze wspaniałymi ludźmi i to jest nasz wspólny pomysł. Zostawiliśmy informację o projekcie w domu samotnej matki i dziewczyny zgłosiły sie same. Każda kobieta potrzebuje spojrzeć na siebie w lustrze i zobaczyć siebie – piękną, niezależnie od tego, co dzieje się w jej życiu – podkreśla Sandra. I dodaje: – Projekt realizuję z własnych oszczędności. Kochamy sprawiać kobietom przyjemność i pomagać im. Na pewno będziemy rozwijać projekt. Cel mamy jeden: uszczęśliwiać kobiety!
Tegoroczną kampanię wsparły osobistości, dla których wezwanie „Uczyńmy świat piękniejszym miejscem” jest codzienną misją: Mara Galeazzi – baletnica przez lata związana z The Royal Ballet w Londynie, Aldo Signoretti – mistrz fryzjerski, który tworzył fryzury m.in. do filmów Felliniego, Viscontiego czy Baza Luhrmanna, a także Belgin Aksoy – inicjatorka Światowego Dnia Wellness.
Kampania I Sustain Beauty jest realizowana przez Davines – włoskiego producenta kosmetyków naturalnych do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Marka dba o środowisko naturalne, co przejawia się na każdym etapie produkcji, nie chce być największą firmą na świecie, ale najbardziej etyczną, a częścią swojej strategii uczyniła myśl Fiodora Dostojewskiego: „Piękno ma moc ocalić świat”.