Stabilność każdego biznesu fryzjerskiego zapewniają regularnie powracający i korzystający z usług klienci. Z drugiej strony tylko stały napływ nowych konsumentów pozwala się rozwijać.
Rynek fryzjerski nie jest dziś łatwy, a szybko rosnąca konkurencja powoduje, że o klientów trzeba coraz mocniej zabiegać. Reklama w lokalnej prasie czy dystrybucja ulotek to już mało efektywne zabiegi.
Dzisiejsi konsumenci są nie tylko bardziej świadomi, ale i bardziej wymagający. Oczekują by się o nich starać, sprawdzają, weryfikują, a także świetnie poruszają się w Internecie. Tylko postępowe salony, idące z duchem czasu mają szansę, by przetrwać. Kierunek wyznaczają nowe technologie, które oferują więcej możliwości promocji i są kanałem dotarcia do potencjalnych klientów.
Lepszy zasięg w Internecie
Każdego dnia tysiące osób przeszukuje Internet, by znaleźć odpowiedniego dla siebie stylistę. Sama strona internetowa salonu to za mało, by być widocznym w sieci i dać się łatwo odnaleźć. Współcześni klienci coraz chętniej korzystają z portali z ofertami wielu salonów. Szczególnie wyróżnia się portal Moment.pl oferujący natychmiastową rezerwację online. Odwiedzający mają tam do wyboru setki najlepszych usługodawców. Mogą szybko sprawdzić zakres usług danego miejsca czy cennik, a także przejrzeć wiarygodne komentarze i oceny wystawione przez obecnych klientów, by na koniec zarezerwować dla siebie odpowiedni termin. Obecność w takim serwisie znacznie zwiększa widoczność salonu w sieci oraz szansę dotarcia do nowych klientów. Klienci sami trafiają do terminarza.
Pozytywne opinie klientów
Dla dzisiejszych klientów liczy się nie tylko cena, ale przede wszystkim dobra reputacja. Konsumenci niezwykle chętnie kierują się opiniami innych. Sprawdzają oceny w Internecie lub dopytują znajomych. To dla nich cenne informacje, budujące wiarygodność miejsca do którego zamierzają się udać. Właściciele i pracownicy salonów fryzjerskich mają świadomość, że pozytywne opinie są istotne. Niestety indywidualne zbieranie komentarzy od klientów to czasochłonne zadanie, na które najczęściej brakuje czasu. Budowanie marki i dobrej reputacji schodzi więc na drugi plan. Zupełnie niepotrzebnie, bo dziś nowe technologie pozwalają usprawnić ten proces.
Dobre oprogramowanie dla salonów np. Versum, po każdej wizycie automatycznie wyśle do klienta e-mail z prośbą o jej ocenę. Pozytywne opinie można opublikować na stronie internetowej albo w kanałach social media. W ten sposób salon gromadzi autentyczne rekomendacje, które budują zaufanie i przyciągają nowych klientów.
Skuteczni ambasadorzy marki
Lojalni klienci to skarb. Nie tylko regularnie korzystają z usług salonu, ale również chętnie polecają fryzjera swoim znajomym. To wyjątkowo aktywni ambasadorzy marki, którzy pomagają w dotarciu do kolejnych osób. Niestety tylko nieliczni sami zaangażują się i zaczynają polecać, inni potrzebują dodatkowego impulsu i zachęty do działania. Tutaj z pomocą przychodzą właśnie nowoczesne technologie, w tym elektroniczny program lojalnościowy. Dobrze dopracowane narzędzie umożliwia sprawne i automatyczne nagradzanie klientów za skuteczne polecenia. Taki program spięty z kartą klienta w systemie dla salonów będzie nie tylko naliczał punkty i nagradzał konsumentów za aktywność, a co więcej odciąży pracowników. Ci nie muszą już inwestować dodatkowego czasu, mają jedynie dbać o jakość usług i satysfakcję swoich gości.
Właściwe narzędzia
Najlepsze nożyczki i fotele nie będą w stanie sprzedać usług salonu. O nowego klienta trzeba się postarać, dotrzeć do niego, przekonać do siebie. Dziś obowiązkowym narzędziem dla salonów fryzjerskich jest system do zarządzania. To tam gromadzone i przetwarzane są cenne informacje o klientach, tam planowana jest właściwa komunikacja, zbierane pozytywne opinie czy organizowany program lojalnościowy. Nowe technologie to prawa ręka menedżera biznesu fryzjerskiego i sposób na lepsze dotarcie do nowych klientów.
Wejdź na www.versum.pl i bezpłatnie wypróbuj najlepszy system dla salonów na rynku.