Prowadzenie skutecznych działań marketingowych to nie lada wyzwanie. Nie każdy musi być przecież mistrzem marketingu, a zatrudnienie czy nawet korzystanie z usług zewnętrznego specjalisty to koszt, na który wiele firm nie może sobie pozwolić. Jak więc rozwiązać ten problem?
Na szczęście w 21. wieku możemy liczyć na wsparcie nowoczesnych technologii. Z ich pomocą i odrobiną podstawowej wiedzy, jesteśmy w stanie sprawnie prowadzić efektywne działania promocyjne, bez straty czasu czy pieniędzy. Przy wsparciu odpowiednich narzędzi, dziś każdy może być marketingowym guru. Wystarczy pamiętać, by nie popełniać kilku podstawowych błędów. Jakich?
#1
Brak wiedzy o swoich klientach
Skuteczna sprzedaż czy promocja usług nie jest możliwa, jeżeli nie znamy swoich odbiorców. To właśnie dzięki znajomości ich potrzeb i cech, jesteśmy w stanie komunikować się z nimi tak, aby przyciągnąć ich w swoje progi. Co więcej, taka wiedza stanowi także podstawę do podejmowania ważnych, biznesowych decyzji - jak zmiany w ofercie, dostosowanie cen i tym podobne.
Dlatego bardzo ważne jest, aby gromadzić istotne informacje o odbiorcach swoich usÅ‚ug. Dla uÅ‚atwienia warto wykorzystać do tego elektroniczne karty klientów, umożliwiajÄ…ce odnotowanie historii wizyt i zakupów, preferencji poszczególnych klientów, zdjęć “przed i po” (niezwykle przydatnych do Å›ledzenia efektów) oraz innych ważnych zapisków, które pomagajÄ… z wizyty na wizytÄ™ zapewniać odbiorcom coraz lepszÄ… obsÅ‚ugÄ™. Takie narzÄ™dzie czÄ™sto stanowi integralnÄ… część kompleksowego oprogramowania do zarzÄ…dzania salonem - jak np. w przypadku systemu Versum
#2
Nieumiejętność analizowania bieżącej sytuacji i długoterminowego planowania
W wielu firmach działania marketingowe podejmowane są bardzo sporadycznie - najczęściej wtedy, gdy właściciel lub manager zauważy spadek sprzedaży. Niestety, nagła, jednorazowa mobilizacja nie przynosi spektakularnych efektów, a co gorsza: pochłania znacznie więcej czasu i energii, niż jest finalnie warta.
Najlepsze rezultaty przynoszą dobrze przemyślane, regularne działania. Zaplanowane z odpowiednim wyprzedzeniem, w oparciu o analizę bieżącej sytuacji firmy. I nie oznacza to wcale, że aby je przygotować, trzeba nieustannie spędzać długie godziny na tworzeniu skomplikowanych raportów. Wystarczy, że korzystamy z dobrych narzędzi, takich jak system Versum, który automatycznie generuje szczegółowe statystyki z działalności salonu, dostarczając nam wszelkich informacji, których potrzebujemy, aby dobrze ocenić kondycję biznesu i zdecydować, jakie kroki zapewnią mu dalszy rozwój.
#3
Nieregularna komunikacja w klientami
Żyjemy w czasach, w których coraz chętniej korzysta się z usług branży beauty. Przez ostatnich kilka lat ten sektor rozwija się w zaskakującym tempie, poszerzając grono klientów zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Jednak rozwój branży to także większa konkurencja, a to z kolei wiąże się dla firm z koniecznością stałego zabiegania o względy i lojalność odbiorców. Właśnie dlatego niezwykle istotne jest, aby wiedzieć, jak odpowiednio się z nimi komunikować i jak promować swoją ofertę.
Regularna i dobrze dostosowana komunikacja z klientami nie musi być trudna i czasochłonna. Wystarczy, że korzystamy z dobrych narzędzi, które nie tylko ułatwiają prowadzenie jej, ale nawet częściowo automatyzują cały proces. Jednym z nich jest wspomniany już system Versum - pełen niezawodnych funkcji ułatwiających kontakt z klientami. Automatyczne przypomnienia SMS i e-mail, wiadomości masowe, marketing automatyczny, wygodny program lojalnościowy, integracja z Facebookiem czy stroną internetową - oto recepta na perfekcyjną komunikację!
Wyeliminowanie podstawowych bÅ‚Ä™dów marketingowych to klucz do skutecznej, a jednoczeÅ›nie niewymagajÄ…cej wiele wysiÅ‚ku promocji firmy. Na szczęście, aby to zrobić, nie trzeba wcale przeprowadzać biznesowej rewolucji, ani zatrudniać drogich specjalistów. Wystarczy korzystać ze sprawdzonych, nowoczesnych rozwiÄ…zaÅ„, takich, jak kompleksowy system Versum. DziÄ™ki nim droga do sukcesu stanie siÄ™ znacznie krótsza… i zdecydowanie Å‚atwiejsza.
Przekonaj się: wejdź na www.versum.pl i zacznij korzystać za darmo.