Tworzenie planu działania to bardzo ważny element prowadzenia salonu fryzjerskiego - pod warunkiem, że po przygotowaniu plan nie ląduje zapomniany w szufladzie. Jak upewnić się, że faktycznie go zrealizujesz?
Przemyślany plan działania daje Ci pewność, że zdołasz zrealizować wszystkie zadania i osiągnąć założone cele - a tym samym sprawnie rozwijać swój salon. Przejrzysty podział obowiązków poprawia również komfort pracy Twojego zespołu. Jasno określone terminy i priorytety ułatwiają wywiązywanie się z obowiązków - bez zbędnego stresu czy zostawania po godzinach. Ale jak upewnić się, że faktycznie będziesz trzymać się swojego harmonogramu działań?
Dobry biznes plan pomaga jasno określić kierunek rozwoju salonu, a także wprowadzić porządek do jego codziennej pracy. Jak go stworzyć?
Krok 1: określenie ram czasowych
Spoglądając w przyszłość, musisz wiedzieć, czy pochylasz się nad tygodniem, miesiącem, czy rokiem rozwoju salonu. Tajemnicą sukcesu są małe, ale dobrze przemyślane kroki, dlatego staraj się nie przesadzać z długimi terminami planowania.
Krok 2: oszacowanie czasu na realizację każdego z zadań
Warto pamiętać, że nie każdą czynność da się wykonać w kilka minut. Narzucając sobie i zespołowi nierealne do utrzymania tempo pracy, możesz uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego: zamiast zaprowadzić porządek, wywołasz dodatkowe zamieszanie.
Krok 3: lista aktywności
Uważaj, by nie przesadzić z ilością działań. Nawet jeśli Twoja głowa pełna jest wspaniałych pomysłów, nie zawsze jesteś w stanie zrealizować wszystkie naraz. Planuj więc racjonalnie, aby Twoje założenia miały realną szansę wejść w życie.
Kiedy przygotujesz już dobry plan, nadchodzi pora na rozdzielenie obowiązków. Na tym etapie na pewno przyda Ci się narzędzie do zarządzania zadaniami - jak to dostępne w Versum. Dzięki niemu łatwo przypiszesz aktywności do wybranych członków zespołu - w razie potrzeby także do kilku na raz. Każda z osób przydzielonych do takiego zbiorowego zadania może oznaczyć je dla siebie jako zrealizowane, dzięki czemu manager zawsze będzie wiedział co i komu zostało jeszcze do zrobienia w danym temacie.
Co ważne, każdemu z zadaÅ„ możesz przypisać okreÅ›lony priorytet. W ten sposób pracownicy bÄ™dÄ… Å›wiadomi, które z nich sÄ… najważniejsze, a które ewentualnie można odÅ‚ożyć na później. OkreÅ›lenie priorytetów pozwoli Ci upewnić siÄ™, że wszystkie najważniejsze punkty na liÅ›cie do zrobienia zostanÄ… “odhaczone” - bez ryzyka, że ktoÅ› o czymÅ› zapomni.
Bardzo ważną kwestią jest również kontrola postępów. Pozwala bowiem wychwycić zadania, które nie zostały jeszcze wykonane, a także ułatwia tworzenie kolejnych harmonogramów. Dzięki historii zadań dostępnej w Versum łatwo skontrolujesz co dokładnie zostało zrobione w przeszłości, a także czego zrealizować się nie udało. Analizując kolejne kroki możesz uczyć się na własnych błędach. Jeśli w archiwum dostrzeżesz wiele niezrealizowanych zadań, zorientujesz się, że Twoje plany być może obejmują zbyt wiele aktywności lub że czas potrzebny na ich wykonanie był niedoszacowany. Wnioski wyciągnięte z dotychczasowych działań pomogą Ci lepiej zorganizować się w przyszłości.
Zadania, których nie udaÅ‚o siÄ™ wykonać w okreÅ›lonym czasie, możesz przenieść na nastÄ™pny tydzieÅ„ czy miesiÄ…c - ale nie przekÅ‚adaj ich w nieskoÅ„czoność, ponieważ im dÅ‚użej to robisz, tym mniejsza szansa, że doczekajÄ… siÄ™ realizacji. Dla uÅ‚atwienia ustal sobie limit, np. trzech przesunięć. Możesz także stworzyć osobnÄ…, “awaryjnÄ…” listÄ™, zÅ‚ożonÄ… z takich wÅ‚aÅ›nie zadaÅ„ i ewentualnie wrócić do nich, gdy bÄ™dzie na to wiÄ™cej czasu.
Planowanie działań ułatwia nie tylko rozwijanie firmy, ale i bieżące zarządzanie nią. Wykorzystaj wsparcie Versum, by stworzyć dobry plan i upewnić się, że zrealizujesz go zgodnie z założeniami. Wejdź na www.versum.pl i zacznij korzystać za darmo.