Aż 6 godzin pokazów pełnych inspiracji, najnowsze trendy, ogromna dawka wiedzy. Na scenie –najmocniejsze zespoły fryzjerskie z kraju i zagranicy.
Zespół trenerów Davines, międzynarodowa liderka koloryzacji Davines – Marija Borojevic wraz z polskimi Ambasadorami Koloru, Allilon z Londynu oraz Rafał Potomski – ambasador linii More Inside Davines. Gościem specjalnym Vibe Show był dyrektor artystyczny marki – Angelo Seminara. Pokazy obejrzało niemal pół tysiąca fryzjerów z całej Polski.
Zgrany zespół 16 utalentowanych indywidualności fryzjerskich. Razem tworzą tzw. Software Division (dział szkoleń), który jest jak alter ego produktów Davines, czyli hardware. Regularnie prowadzą szkolenia w zakresie strzyżeń, koloryzacji i pielęgnacji w Akademii Davines w Warszawie.
– Podczas Vibe Show chcieliśmy zwrócić uwagę na istotę środowiska, w którym żyjemy, w kontekście sztuki fryzjerskiej. Natchnieni fotografiami rzeki Rio Tinto, stworzyliśmy kolekcję inspirowaną naturą. Tak jak różnorodny jest świat, tak różne były kreacje naszych modelek. Pracując nad kolekcją uwzględniliśmy zarówno oblicza piękna i destrukcji w świecie, ale również zachowanie balansu pomiędzy człowiekiem a przyrodą. W życiu i w pracy kierujemy się maksymą, że to człowiek potrzebuje natury, a nie natura człowieka – mówi Tomasz Bronowicki, National Master Trainer Davines w Polsce.
Swoje propozycje koloryzacji przedstawiła także Marija Borojevic, od 2011 r. International Master Trainer Davines, która w zakresie koloryzacji reprezentuje markę na całym świecie.
– To była wspaniała przyjemność pracować z 4 wspaniałymi Ambasadorami Koloru z Polski: Hanną Czerwińską, Michałem Florczakiem, Dawidem Kraszką i Cezarym Paszunem. Kiedy starasz się zobaczyć to, co najlepsze w ludziach wokół ciebie, dajesz im odczuć, że doceniasz to, co robią i dajesz im możliwość wyrażenia siebie, oni osiągają jeszcze lepsze rezultaty – to jedna z wartości Davines, które staram się rozwijać w mojej codziennej pracy.
Na scenie zaprezentowaliśmy 8 pięknych, kreatywnych technik koloryzacji, aby zainspirować fryzjerów nowymi pomysłami w ich codziennej pracy, ale także aby odwołać się do ich zmysłu artystycznego.
Pokazane techniki będą bardzo modne w nadchodzących sezonach. Wykorzystaliśmy neonowe kolory i niekontrolowaną interakcję między różnymi odcieniami. Zaprezentowaliśmy także wyjątkową technikę, która pozwala na wydobycie blasku na włosach kręconych i pokazaliśmy, jak umiejscowienie koloru może być wykorzystane w technice color melting – podsumowuje Marija Borojevic.
To grupa stylistów i edukatorów skupiona wokół akademii fryzjerskiej stworzonej przez Johnnego Othonę i Pedro Inchenkę w 2008 r. w Londynie. Na polskiej scenie Vibe Show wystąpili obaj założyciele oraz Madeleine Murphy – Colour Director w Allilon Education.
– Vibe Show był naprawdę niesamowity. Uwielbiam Polskę, jest dla mnie jak drugi dom. Ta wizyta, spotkanie z całym zespołem Davines i wspaniałą zaangażowaną publicznością to niezapomniane przeżycie. Zaprezentowaliśmy naszą kolekcję Fumage, zainspirowaną dziełami Stevena Spazuka. Nie możemy się doczekać kolejnego takiego spotkania, gdy pokażemy naszą kolejną kolekcję – zapowiada Johnny Othona.
Rafał Potomski, twórca AtelieRPotomski, ambasador linii stylizacji Davines More Inside, podczas Vibe Show zaprezentował nową kolekcję „Selfie”.
– Selfie to codzienność millenialsów, pokolenia z przełomu wieków – mówi Rafał Potomski. – Fryzury mają zainspirować do zmian, do dążenia, by wykreowany świat ze zdjęć stał się rzeczywistym.
Inspiracją fryzur damskich był Angelo Seminara. Jego ostatnia kolekcja otworzyła mi oczy na geometrię. Tworząc stylizacje, staram się unikać strzyżeń. To było wyzwanie, bo punktem wyjścia był strzyżony na jeża amerykański żołnierz. Chciałem w ten sposób w męski sześcian wpisać damski owal, tak by długość włosów stała się przeciwwagą. Kreatywności wymagało także tytułowe Selfie. Stworzył je Piotr Kurcman, stypendysta Królewskiej Akademii Rysunku w Londynie. Fotografia przedstawiona na włosach w formie grafiki jest metaforą dwóch twarzy. Publicznej, tej którą chcemy pokazać robiąc selfie, i skrytej z tyłu, prywatnej, której nikt nie widzi.
Pomysł męskiej kreacji Selfie to ukłon w stronę Anji Rubik, która wniosła na wybiegi krótkie włosy. Męski sześcian przełamałem owalem. Złagodzona i podniesiona linia potylicy w punkcie zero, maksymalnie przedłużone wykończone sześcienną formą fryzury, kontur strzyżony w gradacji zerowego stopnia. Strefa linii grzywki wykończona na tępo, z charakterystyczną asymetrią uwielbianą przez Anję. W fryzurach męskich grzywka na środku linii jest krótsza, a po zewnętrznych przedłużona. I wreszcie wykończenie baków odbiegające od sześciennej klasyki. Sam kontur baka przedniego przełamałem w linii pazia. Niewtajemniczonym wyjaśniam, że na przełomie lat 80. i 90. taki bak nazywano kaczuszką – opowiada Rafał Potomski.
„Selfie” to wielowymiarowy projekt, na który składają się fryzury stworzone przez Rafała Potomskiego, wspomniane grafiki oraz zdjęcia, gdzie sceną jest backstage Piotra Stokłosy.
Dopełnieniem pokazów był występ Angelo Seminary, dyrektora artystycznego Davines na cały świat. Angelo przybył do Polski po raz pierwszy. Do tej pory jego prace można było podziwiać na łamach najważniejszych magazynów o modzie jak Vogue, Harper’s Bazaar czy Dazed and Confused, na wybiegach pokazów największych domów mody. Stworzonymi przez niego narzędziami pracują fryzjerzy na całym świecie – Imprinter, Flamboyage czy linia do stylizacji Your Hair Assistant już na stałe weszły do repertuaru fryzjerskiego must have. Seminara każdego roku opracowuje dla Davines kolekcje fryzur, najnowsza to Wild. Powstała z kontrastu między pierwotną siłą, która tkwi w każdej kobiecie, i codzienności, w której ona żyje. Kolekcja jest zaproszeniem skierowanym do kobiet: „daj upust swojej prawdziwej naturze”.