Budowanie trwałych relacji z klientami wymaga wiele zaangażowania. Każda osoba odwiedzająca Twój salon oczekuje pełnej uwagi i pragnie czuć się tak, jakby była Twoim jedynym klientem. Jak odpowiednio zadbać o zaspokojenie tej potrzeby?
Stali klienci to największy skarb każdego salonu urody. Jednakże ich lojalność nie bierze się znikąd. Budowanie więzi to skomplikowany, czasochłonny proces, opierający się na wzajemnym poznaniu i budowaniu zaufania. Dając klientowi poczucie, że jest dla Ciebie ważny i interesuje Cię nie tylko jako ”przedmiot” pracy, ale przede wszystkim jako człowiek, przenosisz Wasze relacje na wyższy poziom. Sprawiasz, że stają się bardziej osobiste, a tym samym trwalsze.
O relację z klientem należy zadbać już od pierwszego spotkania, ponieważ o jej przyszłości bardzo często decyduje właśnie pierwsze wrażenie. Budowanie więzi zaczyna się od prostych emocji. Jeżeli dana osoba Cię polubi, będzie skłonna Ci zaufać. W psychologii takie zjawisko nazywane jest “efektem aureoli”. Wrażenie, jakie wywrzesz na kliencie, wpływa na to, z jakimi cechami będzie Cię kojarzył. Jeżeli zyskasz w jego oczach pozytywny wizerunek, kolejne wizyty będą wręcz naturalną konsekwencją.
Kiedy ziarnko pozytywnej relacji zostanie już zasiane, trzeba je odpowiednio pielęgnować. W jaki sposób? Przede wszystkim upewniając się, że przed zakończeniem pierwszej wizyty odnotujesz w systemie do zarządzania salonem podstawowe dane kontaktowe każdej osoby. Zyskasz w ten sposób kanał komunikacji i możliwość przypomnienia klientowi o swoim istnieniu, nawet jeżeli sam z jakiegoś powodu się z Tobą nie skontaktuje.
Wracając do ulubionego salonu, klienci oczekują, że zaufany specjalista będzie pamiętał co lubią i czego potrzebują. Ludzka pamięć bywa zawodna, dlatego dobrze jest korzystać z pomocy narzędzi, dzięki którym nie umknie Ci żaden istotny szczegół. Mowa tu o elektronicznych kartach klientów, w których bez problemu odnotujesz wszystkie ważne informacje i z łatwością wrócisz do nich, gdy zajdzie taka potrzeba.
W budowaniu relacji z osobami korzystającymi z Twoich usług ważne jest także poruszanie tematów osobistych. Dzieląc się kwestiami z życia prywatnego, klient okazuje Ci zaufanie, a jednocześnie ułatwia zapewnienie mu jeszcze lepszej obsługi w przyszłości. Choć mając wielu klientów nie sposób zapamiętać “co słychać” u każdego z nich, możesz ułatwić sobie zadanie, dodając na ten temat notatkę w systemie. Odświeżając swoją pamięć przed kolejnym spotkaniem, zyskasz możliwość powrócenia do poruszanych ostatnio tematów i pokazania danej osobie, że zawsze słuchasz jej z uwagą.
Karty klientów pomogą Ci także w gromadzeniu przydatnych materiałów, jak np. zdjęcia “przed i po”. Takie fotografie to najlepszy sposób, aby pokazać konsumentom efekty wykonanych przez Ciebie metamorfoz i uświadomić im, jakie zmiany zaszły w ich wyglądzie dzięki Twojemu wysiłkowi.
Prowadzenie elektronicznych kart klientów znacznie ułatwia komunikację i dbanie o dobre relacje z odbiorcami Twoich usług. Jednocześnie wprowadza porządek do pracy gabinetu, a pracownikom oszczędza niepotrzebnego stresu związanego z koniecznością pamiętania o wielu rzeczach naraz. Pomaga także dobrze zadbać o klienta w przypadku zastępstwa (np. gdy obsługujący go zazwyczaj pracownik niespodziewanie nie może zjawić się w pracy) czy też uniknąć pomyłek wywołanych natłokiem obowiązków.
Dobra znajomość cech i potrzeb osób odwiedzających Twój salon to klucz do nawiązywania trwałych relacji oraz zapewniania obsługi na najwyższym poziomie. Jednak pracując z dziesiątkami osób o różnych potrzebach i preferencjach, nie sposób odnotować wszystko we własnej głowie czy segregatorach z notatkami. Na szczęście na pomoc przychodzi Ci system Versum, w którym oprócz elektronicznych kart klientów znajdziesz także wiele innych, ułatwiających pracę funkcji.
Wejdź na www.versum.pl i poznaj je już dziś - zupełnie za darmo.