Stworzenie własnej marki ma ogromne znaczenie zarówno w przypadku małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Marka to twarz firmy, jej charakter i osobowość - to ona wyróżnia biznes spośród setek innych w branży i zapada klientom w pamięć.
Na wizerunek Twojej marki składają się nie tylko zaplanowane elementy - takie jak logo czy slogan - ale także wszelkie skojarzenia i doświadczenia klientów związane z Twoim salonem. Choć nie posiadasz mocy wpływania na myśli osób korzystających z Twoich usług, nie pozostajesz w tej kwestii bezradny. To przecież od Ciebie - od Twoich działań i podejścia do klienta - zależy, jakie emocje będzie budzić w ludziach wzmianka o Twojej firmie.
1. Działaj krok po kroku
Do stworzenia i wypromowania marki należy podejść już kilka miesięcy przed rozpoczęciem faktycznej działalności. Dzięki temu potencjalni klienci dowiedzą się o istnieniu salonu wystarczająco wcześnie, a odpowiednio zachęceni, z niecierpliwością będą wyczekiwali dnia otwarcia.
2. Zdefiniuj swoją markę
Określ osobowość swojej marki: jej założenia i cele, czyli to, co tak naprawdę chcesz przekazać swoim klientom. Zastanów się, co wyróżnia Cię spośród innych firm. Pomyśl, gdyby Twoja marka była człowiekiem, jakie miałaby cechy? W jakim byłaby wieku, jaki prowadziłaby styl życia, jakimi kierowałaby się wartościami?
3. Postaw na chwytliwą nazwę
Nazwa i logo to podstawowe elementy identyfikacji wizualnej. W tym przypadku bardzo ważne jest, aby kreatywność szła w parze z prostotą. Nazwa firmy powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania, a logo - budzić pozytywne skojarzenia i zapadać w pamięć.
4. Dobrze poznaj swoją grupę docelową
Aby rozpocząć promocję i dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz wiedzieć, do kogo będziesz się zwracać. Zastanów się i dobrze zbadaj, kim są Twoi klienci. Co lubią? Czego potrzebują? Co sprawi, że powierzą Ci swoje zaufanie? Upewnij się, że Twoja marka przyniesie im to, czego szukają.
5. Prowadź spójną komunikację
Pamiętaj, aby swoje wartości komunikować jasno i konsekwentnie - zarówno kanałami online, jak i offline. Zachowaj spójność swojego przekazu. Nie wyrażaj rozbieżnych opinii, bo możesz stracić wiarygodność w oczach odbiorców.
6. Buduj i utrzymuj pozytywne relacje
O relacje z klientami należy dbać od samego początku. Istotne jest nie tylko pierwsze wrażenie, ale także utrzymanie pozytywnych emocji. Bardzo ważne jest, aby nie stracić zaufania klientów - bo gdy zawiodą się raz, może oznaczać to koniec Waszej relacji.
7. Bierz przykład, ale nie kopiuj
Nie staraj się na siłę naśladować wielkich, znanych marek. Bierz przykład z dobrych praktyk, ale staraj się mieć własny pomysł i wizję. Stwórz coś unikatowego, zamiast powielać istniejące. Jeśli masz możliwość współpracy ze znanymi specjalistami z branży, z pewnością dobrze wpłynie to na rozpoznawalność Twojej marki. Pamiętaj jednak, że firma lub osoba, z którą współpracujesz, powinna głosić teorie zgodne z promowanymi przez Ciebie.
8. Zaskakuj swoich klientów
Skuteczna promocja nie polega na wysypaniu wszystkich asów z rękawa za jednym razem. Pokazując klientom swoje zalety stopniowo, pozwalając im samodzielnie odkryć Twoją markę, łatwiej zdobędziesz ich zaufanie i lojalność. Pozytywne niespodzianki sprawią, że dobre wrażenie pozostanie z nimi na dłużej i wywoła lepsze efekty - zachęcając do ponownej wizyty, czy nawet wcielenia się w rolę niepisanych ambasadorów Twojej firmy.
Choć stworzenie własnej marki może wydawać się wyzwaniem, w rzeczywistości nie jest to wcale skomplikowany proces. Nie wymaga nawet dużych nakładów finansowych! Wykazując się kreatywnością, jesteś w stanie osiągnąć wspaniałe efekty przy niewielkich kosztach. Pamiętaj też, że na każdym etapie działań możesz ułatwić swoją pracę, wykorzystując niezawodne wsparcie Versum.
A jeśli nie znasz jeszcze systemu, już teraz wejdź na www.versum.pl i zacznij korzystać za darmo!