Ile razy dziennie słyszymy zdanie „bądź kreatywny”? Oglądając reklamy telewizyjne, te w kolorowych pismach czy słuchając przepływu radiowego notorycznie zasypywani jesteśmy sloganami o kreatywnym podejściu do świata i zmieniających się trendach.
Czy to zmowa wymuszenia, czy tylko nic nieznaczące slogany reklamowe?
W dobie zmieniającego się świata, rozwoju technologicznego i różnic kulturowych bycie trendy jest nie tylko na czasie, ale również pewnym wymogiem szczególnie w dziedzinie fryzjerstwa. Dużo podróżuję, odwiedzam salony i często spotykam się z krytyczną oceną wartości szkoleniowych. Wielu z nas nie bierze w ogóle pod rozwagę możliwości wzięcia udziału w spotkaniach poświęconych nowym trendom. Nie rozumiem tego i szczerze odradzam. To wręcz uwstecznia nas samych. Osobiście miałem możliwość wystąpienia trendseterskiego i stworzenia looku – wizerunku kobiety w 2017 roku podczas New York Fashion Week. Każdego sezonu uczestniczę w cyklu spotkań poświęconych obowiązującym trendom.
Zgodnie z nimi odwiedzam muzea, wystawy, pokazy mody tej światowej, ale również lokalnej. Czy zawsze odpowiada to moim przekonaniom? To już zupełnie inna historia.
Nie lubię sztuki tworzonej dla samego tworzenia. Świetnie odnajduję się natomiast w użytkowym podejściu do świata. Czy jedno wyklucza drugie? Zawsze staram się wydobyć coś, jakiś choć mały element z bardzo trendy kolekcji haute couture i przenieść takowy na ulice – wcielić w życie. Każdego dnia czuję się trendseterem na swoim własnym podwórku. Moi klienci mają tę pewność, że pod adresem mojego salonu będzie modnie i bardzo kreatywnie.
Rafał Krajewski, Artistic Manager, JBS Optima/Moroccanoil. Jako jedyny polski stylista fryzur ukończył w Nowym Jorku specjalistyczny kurs edukacji Moroccanoil dla trenerów. Od najmłodszych lat pasjonował się tańcem towarzyskim, który pomógł mu rozwinąć poczucie piękna i unikalnej estetyki. Po długiej drodze zdobywania wiedzy (w tym w stricte marketingowym zakresie), dokonał kompletnej metamorfozy życia i zajął się fryzjerstwem. Od wielu lat współpracuje z prestiżowymi salonami w Polsce. Nadal szkoli się u najlepszych z branży fryzjerskiej – London Academy Toni&Guy i z nimi współpracuje. To tam ubiegał się o mistrzowskie tytuły. Oprócz codziennej pracy w jednym z warszawskich salonów, stylizuje do sesji zdjęciowych, pokazów mody, filmów fashion. Wśród swojej międzynarodowej klienteli zgromadził rzesze ambasadorów, stylistów i gwiazd show-biznesu. Wszyscy oni dostarczają mu inspiracji do tworzenia nowych stylów oraz dają ogromne zadowolenie z pracy.