Radio

Radio HairTrendy

Zamów nasz newsletter

newsletter

Kalendarz imprez

eventy

Hair Trendy TV

ht tv

3 najczęściej popełniane błędy marketingowe

data publikacji  2020-06-09  komentarze  dodaj komentarz
zdjęcia hairtrendy

Prowadzenie skutecznych działań marketingowych to nie lada wyzwanie. Nie każdy musi być przecież mistrzem marketingu, a zatrudnienie czy nawet korzystanie z usług zewnętrznego specjalisty to koszt, na który wiele firm nie może sobie pozwolić. Jak więc rozwiązać ten problem? 

Na szczęście możemy liczyć na wsparcie nowoczesnych technologii. Z ich pomocą i odrobiną podstawowej wiedzy, jesteśmy w stanie sprawnie prowadzić efektywne działania promocyjne, oszczędzając przy tym mnóstwo czasu i pieniędzy. Przy wsparciu odpowiednich narzędzi, dziś każdy może być marketingowym guru. Wystarczy pamiętać, by nie popełniać kilku podstawowych błędów. Jakich?

#1
BRAK WIEDZY O SWOICH KLIENTACH

Skuteczna sprzedaż czy promocja usług nie jest możliwa, jeżeli nie znamy swoich odbiorców. To właśnie dzięki znajomości ich potrzeb i charakterystyki jesteśmy w stanie komunikować się z nimi tak, aby przyciągnąć ich w swoje progi. Co więcej, taka wiedza stanowi także podstawę do podejmowania ważnych biznesowych decyzji, jak zmiany w ofercie, dostosowanie cen i tym podobne.

Dlatego tak ważne jest, aby gromadzić istotne informacje o odbiorcach swoich usług. W branży beauty pomagają w tym na przykład elektroniczne karty klientów, w których odnotujemy historię wizyt i zakupów, preferencje poszczególnych klientów, zdjęcia “przed i po” (niezwykle przydatne do śledzenia efektów) czy inne ważne zapiski, które pomagają z wizyty na wizytę zapewniać odbiorcom coraz lepszą jakość obsługi. Takie narzędzie często stanowi integralną część kompleksowego oprogramowania do zarządzania biznesem.

#2
NIEUMIEJĘTNOŚĆ ANALIZOWANIA BIEŻĄCEJ SYTUACJI I DŁUGOTERMINOWEGO PLANOWANIA

W wielu firmach działania marketingowe podejmowane są bardzo sporadycznie - najczęściej wtedy, gdy właściciel lub manager zauważy spadek sprzedaży. Niestety, nagła, jednorazowa mobilizacja nie przynosi spektakularnych efektów, a co gorsza pochłania znacznie więcej czasu i energii, niż jest warta.

Najlepsze rezultaty przynoszą dobrze przemyślane, regularne działania, zaplanowane z odpowiednim wyprzedzeniem, w oparciu o analizę bieżącej sytuacji biznesu. I nie oznacza to wcale długich godzin spędzonych na tworzeniu skomplikowanych raportów!

Wystarczy, że korzystamy z dobrych narzędzi, takich jak system Versum, który automatycznie generuje szczegółowe statystyki z działalności firmy, dostarczając nam wszelkich informacji, których potrzebujemy, aby dobrze ocenić jej kondycję i zdecydować, jakie kroki zapewnią jej dalszy rozwój.

#3
NIEREGULARNA KOMUNIKACJA Z KLIENTAMI

Żyjemy w czasach, w których coraz chętniej korzysta się z różnego rodzaju usług. Dobry przykład stanowi branża beauty, która przez ostatnich kilka lat rozwija się w zaskakującym tempie, poszerzając swoje grono klientów zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Jednak rozwój branży to także większa konkurencja, a to z kolei wiąże się dla firm z koniecznością stałego zabiegania o względy i lojalność odbiorców. Dlatego tak ważne jest, aby wiedzieć, jak odpowiednio się z nimi komunikować i jak promować swoją ofertę.

Regularna i dobrze dostosowana komunikacja z klientami nie musi być trudna i czasochłonna. Istnieją bowiem narzędzia, które nie tylko ułatwiają prowadzenie jej, ale nawet wyręczają Cię w części działań. Automatyczne przypomnienia SMS i e-mail, wiadomości masowe, marketing automatyczny, wygodny program lojalnościowy, integracja z Facebookiem czy stroną internetową - oto recepta na perfekcyjną komunikację!

***
Wyeliminowanie podstawowych błędów marketingowych to klucz do skutecznej, a jednocześnie niewymagającej wiele wysiłku promocji firmy. Na szczęście, aby to zrobić, nie trzeba wcale przeprowadzać biznesowej rewolucji ani zatrudniać drogich specjalistów. Wystarczy korzystać ze sprawdzonych, nowoczesnych rozwiązań, takich jak kompleksowy system Versum. Dzięki nim droga do sukcesu stanie się znacznie krótsza… i zdecydowanie łatwiejsza! 

Przekonaj się: wejdź na www.versum.pl

 


 


Komentarze

b AdrionTrade
RoKoKo
Adrion 2
ab Moroccanoil
RoKoKo facet
Montibello

przejdź do galerii fryzurprzejdź do galeri fryzur


wydarzeniaNadchodzące wydarzenia

pełne kalendariumprzejdź do galeri fryzur