Setki zdjęć z torbami na głowach to symbol ogólnopolskiej akcji #ChceDoSalonu, która ruszyła w internecie. Tak fryzjerzy, kosmetyczki i ich klienci chcą wymóc na rządzie zmianę decyzję odnośnie planu odmrażania gospodarki i przyspieszyć otwarcie salonów. W akcji biorą udział najlepsi polscy styliści, salony i producenci kosmetyków.
Blisko 1/3 Polaków (32%) wskazuje potrzebę wizyty u fryzjera i kosmetyczki jako najważniejszą do zrealizowania, zaraz po zniesieniu ograniczeń w związku z pandemią COVID-19. Jednocześnie tylko 20% deklaruje, że uda się np. do galerii handlowych po ich otwarciu.* Mimo to, rząd nie przewiduje szybkiego otwarcia salonów. Zaplanowano je dopiero na III etap, nadal bez konkretnych dat. Inicjatorzy ogólnopolskiej akcji #ChceDoSalonu chcą zwrócić uwagę premiera Morawieckiego na konieczność zmiany tych planów, ostrzegając przed załamaniem się branży hair & beauty w Polsce.
źródło: Infuture Institute
„Mówimy gÅ‚osem tysiÄ™cy fryzjerów i kosmetyczek, którym grozi bankructwo oraz setek tysiÄ™cy Polaków, dla których rzÄ…d otwiera sklepy budowlane w weekendy i galerie handlowe, nie myÅ›lÄ…c o ich podstawowych potrzebach, jak obciÄ™cie wÅ‚osów.” – alarmuje Sebastian MaÅ›ka z Versum, inicjator akcji #ChceDoSalonu.
źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Salony fryzjerskie otworzyła już Dania. Obecnie przeżywają oblężenie, a na wizytę czeka się tygodniami.**
“Jeszcze przed oficjalnym zakazem, wiÄ™kszość z nas solidarnie i z wÅ‚asnej inicjatywy zamknęła salony, pozbawiajÄ…c siÄ™ dochodów już w poÅ‚owie marca. Teraz chcemy wrócić do pracy. Procedury higieniczne i dezynfekcyjne sÄ… w naszej branży znane i stosowane od zawsze. SpecjaliÅ›ci beauty sÄ… przygotowani do radzenia sobie z najwyższymi wymogami sanitarnymi, lepiej niż jakakolwiek inna branża niemedyczna. Dzisiaj, pozbawieni dochodów, fryzjerzy rozwijajÄ… rynek usÅ‚ug domowych, który nie jest bezpieczny dla nikogo. Prosimy, pozwólcie nam wrócić do pracy i bezpieczne usÅ‚ugi naszym klientom. W przeciwnym razie kilkaset tysiÄ™cy ludzi straci pracÄ™” – podkreÅ›la w imieniu branży Dariusz MiÅ‚ek z salonów Milek Design
W kraju działa ponad 100 tysięcy salonów fryzjerskich, kosmetycznych, masażu, SPA, manicure i tatuażu. Od 1 kwietnia 2020 roku nie mają możliwości zarabiania. Przedłużanie tego stanu doprowadzi je do bankructwa i znacznego wzrostu bezrobocia w Polsce.
“Nie ignorujemy zagrożenia epidemiologicznego i nie chcemy go deprecjonować. Edukujemy i promujemy rozważny i bezpieczny powrót do pracy z klientami” - podkreÅ›la Sebastian MaÅ›ka.
Uczestnicy akcji #ChceDoSalonu liczą, że ogólnopolska akcja i zaangażowanie salonów oraz ich klientów spowoduje zmianę rządowych priorytetów.
„Akcja ma charakter informacyjny. Rozumiemy, że rzÄ…d musi podjąć trudnÄ… decyzjÄ™, ale chcemy, żeby byÅ‚ Å›wiadomy konsekwencji” – dodajÄ… uczestnicy akcji.
“#ChceDoSalonu to akcja, która kryje coÅ› wiÄ™cej niż tylko potrzebÄ™ zarobku. To utrzymanie podjÄ™tych, zaawansowanych zabiegów kosmetologicznych i terapii ciaÅ‚a. To nie tylko "przyjemność", ale także potrzebna rutyna dnia codziennego kobiet i mężczyzn" - mówi Aleksandra Dworska z BeautyBoss.pl.
Szczegóły akcji dostępne są na stronie: www.chcedosalonu.pl, a także dedykowanych kanałach social media:
FB: www.facebook.com/chcedosalonu,
Instagram: www.instagram.com/chcedosalonu
* Infuture Institute
** www.bbc.com/news/world-europe-52360452
O Versum
Versum to najbardziej kompleksowe narzędzie do zarządzania salonami urody, obecne w blisko 100 krajach na całym świecie. Obsługuje miesięcznie prawie 3 miliony wizyt o wartości około 5 miliardów złotych rocznie. System oferuje szerokie wsparcie dla branży hair&beauty, w tym szybkie płatności Moment Pay, zintegrowane z funkcją przedpłat. Pomaga m.in. zarządzać kalendarzem i personelem, prowadzi automatyczne działania marketingowe, monitoruje zasoby, kontroluje magazyn produktów oraz jest bazą wiedzy o klientach. Z Versum korzysta blisko 50 tysięcy profesjonalistów, w tym najlepsi specjaliści branży hair&beauty. Firma powstała w 2011 r. w Bielsku Białej.
Od początku pandemii Versum aktywnie wspiera branżę w walce ze skutkami kryzysu, podejmując szereg działań, jak usługa przedpłaconych bony online, uruchomienie e-commerce dla salonów, czy program #FryzjerzyFighterzy, zorganizowany wspólnie z marką Fale Loki Koki.