Wyzwania związane z pandemią koronawirusa udowodniły społeczności Davines, jak silne są podstawowe wartości marki takie jak bezpieczeństwo i poczucie wspólnoty. Aby wspierać fryzjerów, ich klientów, jak i społeczności lokalne, włoski producent kosmetyków do włosów zainicjował kampanię #wecare.
W internecie i mediach społecznościowych pod hashtagiem #wecare można znaleźć materiały prezentujące działania marki realizowane zarówno w wymiarze globalnym, jak i te podejmowane przez Sustainable Beauty, polskiego dystrybutora produktów Davines.
W odpowiedzi na ogromne zapotrzebowanie na środki odkażające marka wyprodukowała 110 000 sztuk żelu „Good Hope Gel”. Zasoby zakładu produkcyjnego w Parmie dostosowano tak, aby w maksymalnie krótkim czasie możliwe było przygotowanie dużej liczby preparatów dezynfekujących. Davines wspólnie z parmeńskim Forum Solidarności przekazał bezpłatnie 50 000 sztuk żelu włoskim organizacji charytatywnym takim jak Czerwony Krzyż, Żółty Krzyż oraz stowarzyszenia zrzeszające imigrantów. 60 000 sztuk środków do dezynfekcji rąk zostało rozprowadzonych do międzynarodowej społeczności Davines. Dostępny w dwóch rozmiarach (250 oraz 75 ml) „Good Hope Gel” pojawił się w salonach fryzjerskich współpracujących z włoską marką.
Odpowiedzialność społeczna Davines to także troska producenta o przedstawicieli branży fryzjerskiej zmuszonych wstrzymać działalność salonów w czasie pandemii. Marka zaangażowała się w szereg inicjatyw kierowanych do przedsiębiorców walczących o utrzymanie ich biznesów i miejsc zatrudnienia dla wielu osób. We współpracy z Fale Loki Koki i serwisem moment.pl rozpoczęła kampanię społeczną Fryzjerzy Fighterzy. W ramach akcji fryzjerzy mogą otrzymać 100 000 farb na usługi koloryzacji wykupione przez ich klientów za pośrednictwem portalu internetowej rezerwacji wizyt. Ponadto Davines został partnerem inicjatywy Nie pozwolę Ci się zamknąć Krajowej Izby Gospodarczej.
Jej celem było zachęcenie klientów salonów fryzjerskich do udzielenia zastrzyku finansowanego zakładom w kryzysowym czasie poprzez nabycie vouchera na usługi do zrealizowania w przyszłości. Dystrybutor wspiera polskich przedsiębiorców również za pośrednictwem platformy online DavinesEDU. Członkowie programu uzyskali dostęp do poradników prawnych i finansowych, a także propozycji konkretnych działań ułatwiających fryzjerom powrót do pracy.
Chcąc poprawić warunki pracy lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych szpitali z województwa mazowieckiego, dystrybutor Davines przekazał trzem placówkom służby zdrowia podkoszulki, rękawiczki jednorazowe i płyny do dezynfekcji. Pomoc trafiła do personelu Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA oraz Szpitala Bródnowskiego w Warszawie, jak i Szpitala Kolejowego w Pruszkowie. Firma Sustainable Beauty zamierza kontynuować wsparcie jednostek medycznych w ramach możliwości oraz w zależności od indywidualnych potrzeb szpitali.
Davines – włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w 85 krajach świata. Hair Art Director marki Davines jest Tom Connell – brytyjski fryzjer i stylista fryzur, były członek akademii Trevor Sorbie.
Davines realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – Davines uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska
Dodatkowe informacje:
Konrad Sokołowski
Koordynator ds. PR i promocji marki
Davines – Sustainable Beauty
kom.: +48 785 001 054
k.sokolowski@davines.pl