Jakie działania należy podjąć, aby usługi w salonach fryzjerskich były komfortowe i bezpieczne po wprowadzeniu odmrożenia ograniczeń epidemicznych? Salon fryzjerski to jedno z miejsc, za którym tak bardzo tęskniliśmy w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Szum medialny spowodował, że fryzjerzy byli na ustach niemalże wszystkich obywateli.
Sytuacja, która dotknęła naszą branżę, pokazała jak bardzo zawód fryzjer jest potrzebny i doceniany. Klienci tęsknili nie tylko za pięknymi włosami, ale również za swoimi stylistami, ponieważ często nie jesteśmy tylko rzemieślnikami ale również artystami, przyjaciółmi, powiernikami, psychologami. Chcąc, aby klienci czuli się komfortowo w naszym salonie, musimy zadbać o ich i nasze bezpieczeństwo.
Salony fryzjerskie należą do miejsc, gdzie o czystość i sterylność pracy należy dbać zawsze. Czy to w pandemii, czy też przed, większość fryzjerów przestrzegała i przestrzega rygoru sanitarnego. Czystość w salonie powinna być niezmienna, a dezynfekcja rąk i używanego sprzętu powinna wejść w nawyk każdemu i pozostać na zawsze.
Powrót do pracy i nowa rzeczywistość:
• wizyty najlepiej umawiać online bądź telefonicznie (dobrze by było, gdyby robiła to jedna osoba – recepcjonistka żeby nie musieć dezynfekować telefonu bądź komputera po każdym użyciu)
• klienci przychodzą w maseczkach (najlepiej gdyby w nich pozostali)
• personel pracuje w maseczkach lub przyłbicach
• jeśli jest salon zatrudniający dużą ilość fryzjerów, można wejść w system zmianowy, aby ograniczyć liczbę osób na zmianie
• klient po wejściu do salonu dezynfekuje dłonie bądź rękawiczki
• klient wypełnia ankietę kwalifikacyjną do zabiegu
• umawiamy taką ilość klientów, jaką mamy liczbę stanowisk przy odpowiedniej odległości od siebie
• nie umawiamy klientów na tak zwaną zakładkę
• nie serwujemy kawy, herbaty, ciasteczek
• przed każdym klientem należy zdezynfekować narzędzia do pracy, fotel każdorazowo po kolejnym kliencie, a także dłonie – myjemy i dezynfekujemy (pamiętajmy, że jak chcemy pracować w rękawiczkach, należy je zmieniać po każdym kliencie)
• peleryny, ręczniki, folie – wszystko jednorazowe
• wietrzenie salonu w ciągu dnia pracy
• mycie mydłem i ciepłą wodą powierzchni płaskich
• zmiana ubrania, fartucha, odzieży codziennie
• nie korzystamy z telefonów bez potrzeby
• do salonu wchodzą tylko klienci (bez osób towarzyszących)
Dla jednych są to rzeczy nowe, dla innych po części zmiany, które były potrzebne, inni uznają to wszystko za szaleństwo i stratę czasu, ale jedno co przemawia do wszystkich, to dobro naszych klientów, nasze i naszego personelu.
Małgorzata Gołębiewska, instruktor Goldwell
Pasję do fryzjerstwa przekazała jej mama – także fryzjerka. Wspólnie z nią prowadzi salon Studio Fryzur B&M w Nasielsku. Współautorka szkolenia „Harmonia koloru”, które inspiruje, motywuje i uczy fryzjerów jak pracować z kolorem. Buduje wizerunek każdej klientki, która przekroczy próg jej salonu. Cieszy się wielkim zaufaniem gwiazd podczas pracy przy sesjach zdjęciowych, nagraniach i pokazach mody. Inspiracje czerpie ze świata mody i z tego, co aktualnie jest na topie, jednocześnie nie zapominając o klasycznych zasadach podczas pracy z włosami.