Co łączy fryzjerów, ponad trzy tysiące sadzonek drzew i zieloną ambicję, by uczynić świat piękniejszym miejscem? Kolejna edycja Dnia Zrównoważonego Piękna, proekologicznej kampanii Davines, w ramach której społeczność marki już po raz piąty zasadziła las w Polsce.
Dzikie grusze, buki, sosny pochodne, jawory, brzozy, klony pospolite – 3 250 mÅ‚odych drzewek w niedzielÄ™ 27 wrzeÅ›nia znalazÅ‚o swój nowy dom w Borach Tucholskich. Fryzjerzy współpracujÄ…cy z Davines, wÅ‚oskim producentem profesjonalnych kosmetyków do wÅ‚osów, ponownie odwiedzili tereny dotkniÄ™te nawaÅ‚nicÄ… latem 2017 roku.
Wichura w 30 minut zniszczyła drzewostan na powierzchni 620 hektarów, rujnując siedlisko zwierząt, również chronionych. W tym roku społeczność skupiona wokół marki o gatunki roślin rodzimych i zagrożonych wyginięciem wzbogaciła Nadleśnictwo Woziwoda. Wielkie sadzenie drzew stanowiło finał 5. edycji kampanii Dzień Zrównoważonego Piękna, autorskiej inicjatywy Davines. Akcja organizowana jest każdego roku w kilkunastu krajach i zrodziła się z potrzeby rekompensacji emisji dwutlenku węgla generowanej podczas produkcji kosmetyków. Do eko-przedsięwzięcia producent angażuje partnerskie salony fryzjerskie i ich klientów.
W tegorocznej zbiórce funduszy na akcję sadzenia drzew udział wzięło 219 salonów z całej Polski, w których przez dwa miesiące dostępna była specjalna oferta produktów Davines. Corocznie powiększające się grono przyjaciół zielonej akcji świadczy o tym, że coraz więcej fryzjerów świadomie podchodzi do prowadzenia swojego biznesu. Do świadczenia usług w salonie wybierają kosmetyki wyprodukowane w sposób zrównoważony, podpowiadają klientom, jak odpowiedzialnie względem przyrody dbać o włosy w domu, jak i angażują się w projekty prośrodowiskowe.
Partnerem Dnia Zrównoważonego PiÄ™kna od 2016 roku jest Klub Gaja zajmujÄ…cy siÄ™ ochronÄ… Å›rodowiska naturalnego. Dochód ze sprzedaży kosmetyków Davines producent przeznacza na wsparcie ÅšwiÄ™ta Drzewa – programu, w ramach którego Klub Gaja organizuje akcje sadzenia drzew, zakÅ‚ada ogrody i parki, otacza opiekÄ… stare drzewa i prowadzi szerokÄ… dziaÅ‚alność edukacyjnÄ…. Do organizacji finaÅ‚u kampanii w tym roku zaangażowali siÄ™ również leÅ›nicy z NadleÅ›nictwa Woziwoda.
Davines promując wartości zrównoważonego rozwoju poprzez realizację m.in. Dnia Zrównoważonego Piękna, udowadnia, że każdy z nas może ratować ekosystem. Dbając o włosy, jednocześnie dbać o planetę.
Davines – wÅ‚oski producent profesjonalnych kosmetyków do pielÄ™gnacji, stylizacji i koloryzacji wÅ‚osów. ZaÅ‚ożona w Parmie w 1983 roku firma obecnie ma swoje oddziaÅ‚y w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu oraz Deventer, a jej kosmetyki sÄ… dostÄ™pne w 85 krajach. Laboratoria Davines stosujÄ… cenione skÅ‚adniki pochodzenia naturalnego oraz korzystajÄ… z naukowych procedur podczas tworzenia każdego z produktów. Styl marki odzwierciedla ciekawość i otwarcie Davines na różnorodność Å›wiata oraz wÅ‚oskie podejÅ›cie do historii i sztuki, designu i mody, kultury i stylu życia. FunkcjÄ™ Hair Art Director marki peÅ‚ni Tom Connell – brytyjski fryzjer i stylista fryzur, byÅ‚y czÅ‚onek akademii Trevor Sorbie.
Davines realizuje wartoÅ›ci zrównoważonego rozwoju. DziaÅ‚a na rzecz zachowania bioróżnorodnoÅ›ci gatunków roÅ›lin, korzysta z odnawialnych źródeÅ‚ energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstajÄ… przy minimalnym wpÅ‚ywie na Å›rodowisko – firma uczestniczy w projekcie Zero Impact LifeGate. WyÅ‚Ä…cznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl, www.facebook.com/davinespolska oraz www.instagram.com/davinespolska