Co łączy fryzjerów, ponad trzy tysiące sadzonek drzew i zieloną ambicję, by uczynić świat piękniejszym miejscem? Kolejna edycja Dnia Zrównoważonego Piękna, proekologicznej kampanii Davines, w ramach której społeczność marki już po raz piąty zasadziła las w Polsce.
Dzikie grusze, buki, sosny pochodne, jawory, brzozy, klony pospolite – 3 250 młodych drzewek w niedzielę 27 września znalazło swój nowy dom w Borach Tucholskich. Fryzjerzy współpracujący z Davines, włoskim producentem profesjonalnych kosmetyków do włosów, ponownie odwiedzili tereny dotknięte nawałnicą latem 2017 roku. Wichura w 30 minut zniszczyła drzewostan na powierzchni 620 hektarów, rujnując siedlisko zwierząt, również chronionych. W tym roku społeczność skupiona wokół marki o gatunki roślin rodzimych i zagrożonych wyginięciem wzbogaciła Nadleśnictwo Woziwoda.
Wielkie sadzenie drzew stanowiło finał 5. edycji kampanii Dzień Zrównoważonego Piękna, autorskiej inicjatywy Davines. Akcja organizowana jest każdego roku w kilkunastu krajach i zrodziła się z potrzeby rekompensacji emisji dwutlenku węgla generowanej podczas produkcji kosmetyków. Do eko-przedsięwzięcia producent angażuje partnerskie salony fryzjerskie i ich klientów.
W tegorocznej zbiórce funduszy na akcję sadzenia drzew udział wzięło 219 salonów z całej Polski, w których przez dwa miesiące dostępna była specjalna oferta produktów Davines. Corocznie powiększające się grono przyjaciół zielonej akcji świadczy o tym, że coraz więcej fryzjerów świadomie podchodzi do prowadzenia swojego biznesu. Do świadczenia usług w salonie wybierają kosmetyki wyprodukowane w sposób zrównoważony, podpowiadają klientom, jak odpowiedzialnie względem przyrody dbać o włosy w domu, jak i angażują się w projekty prośrodowiskowe. Partnerem Dnia Zrównoważonego Piękna od 2016 roku jest Klub Gaja zajmujący się ochroną środowiska naturalnego.
Dochód ze sprzedaży kosmetyków Davines producent przeznacza na wsparcie Święta Drzewa – programu, w ramach którego Klub Gaja organizuje akcje sadzenia drzew, zakłada ogrody i parki, otacza opieką stare drzewa i prowadzi szeroką działalność edukacyjną. Do organizacji finału kampanii w tym roku zaangażowali się również leśnicy z Nadleśnictwa Woziwoda.
Davines promując wartości zrównoważonego rozwoju poprzez realizację m.in. Dnia Zrównoważonego Piękna, udowadnia, że każdy z nas może ratować ekosystem. Dbając o włosy, jednocześnie dbać o planetę.
Davines – włoski producent profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Założona w Parmie w 1983 roku firma obecnie ma swoje oddziały w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu oraz Deventer, a jej kosmetyki są dostępne w 85 krajach. Laboratoria Davines stosują cenione składniki pochodzenia naturalnego oraz korzystają z naukowych procedur podczas tworzenia każdego z produktów. Styl marki odzwierciedla ciekawość i otwarcie Davines na różnorodność świata oraz włoskie podejście do historii i sztuki, designu i mody, kultury i stylu życia. Funkcję Hair Art Director marki pełni Tom Connell – brytyjski fryzjer i stylista fryzur, były członek akademii Trevor Sorbie.
Davines realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – firma uczestniczy w projekcie Zero Impact LifeGate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl, www.facebook.com/davinespolska oraz www.instagram.com/davinespolska