Grudzień to zwykle gorący czas w salonach. W tym roku większość właścicieli biznesów beauty nie spodziewa się jednak świątecznej gorączki. Czy jest coś, co możesz zrobić, by zwiększyć swoje zyski?
Odpowiedź brzmi: tak! Pomyśl o innych źródłach przychodu, niż wykonywanie usług. Koniec roku to czas, który sprzyja kupowaniu. Klienci szukający upominków dla bliskich są skłonni wydać niemałe pieniądze, nabywając bony podarunkowe czy profesjonalne kosmetyki. Twoje zadanie to podsunąć im kilka pomysłów na prezenty!
Produkty do pielęgnacji domowej to niezmiennie dobry pomysł na prezent. Kupowanie kosmetyków na Gwiazdkę nadal cieszy się w Polsce dużą popularnością. Wiele osób uważa przy tym, że podarowanie profesjonalnych specyfików jest bardziej na miejscu, niż wręczenie kosmetyków z drogerii. Stwórz więc kilka zestawów produktów do pielęgnacji domowej. Zadbaj o piękne opakowanie - w tym okresie kupuje się oczami. Sprzedając je w salonie, pamiętaj, by wyeksponować zestawy w widocznym miejscu, aby od razu zwracały uwagę klientów. Nie zapominaj też o możliwości sprzedaży online, na przykład przez wizytówkę salonu na Moment.pl. Skusisz klientów pięknymi zdjęciami i sugestywnym opisem.
Bony podarunkowe na Twoje usługi chętnie kupią klienci, którzy chcieliby pokazać komuś swój zaufany salon. Ty dzięki temu z góry otrzymasz zapłatę za usługi, które zostaną wykonane dopiero w przyszłości, a to poprawia płynność finansową. Wizyty z bonów podarunkowych dobrze jest umawiać tak, by zapełniać ewentualne luki w kalendarzu. Nie zapominaj, że one także mogą przynieść dodatkowy zarobek - każda wizyta to przecież okazja do dosprzedaży. Do oferty warto włączyć także bony online. Są świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy prezenty kupują na ostatnią chwilę i mogą pomóc dotrzeć do nowych klientów, którzy decydują się na zakup z powodu konkretnej usługi, a nie ze względu na znajomość salonu.
Sprzedaż voucherów ma jeszcze jedną zaletę: daje dużą szansę na pozyskanie stałych bywalców salonu. Otrzymanie bonu od bliskiej osoby automatycznie zwiększa zaufanie takiego klienta, więc zatrzymanie go przy sobie staje się dużo łatwiejsze.
Dodatkowa sprzedaż to jedno, ale szczególnie ważne w tym roku jest unikanie strat. Największą zmorą są oczywiście anulowane i przegapione wizyty. Aby się przed tym obronić, musisz na bieżąco kontrolować sytuację. Stwórz listę rezerwową - kiedy ktoś odwoła wizytę, będziesz mieć w zanadrzu inną zainteresowaną osobę i szybko dasz jej znać, że zwolniło się miejsce. Warto zresztą regularnie informować klientów o tym, ile wolnych terminów jeszcze zostało - na przykład poprzez media społecznościowe oraz narzędzia komunikacyjne dostępne w Versum. System pomoże Ci też uporać się z zapominalskimi, wysyłając przypomnienie każdej umówionej osobie. Dzięki temu zmniejszysz liczbę przegapionych wizyt nawet o 70%. Niezawodnym sposobem na poprawę pamięci klientów są także przedpłaty, które możesz dostosować do własnych potrzeb - na przykład pobierać je tylko na usługi o określonej wartości lub tylko w wybrane dni.
O dobrą atmosferę w salonie należy dbać zawsze, ale w tym okresie roku jest to szczególnie ważne. To właśnie bożonarodzeniowy klimat może sprawić, że klient do Ciebie wróci. Świąteczny nastrój może go też zachęcić do polecenia Twojego salonu znajomym albo wydania większej kwoty, niż początkowo zamierzał. I nie chodzi tu wcale o to, by stroić salon drogimi, wymyślnymi dekoracjami. Wystarczy serdeczny uśmiech i detale. Zapach pomarańczy nabitej goździkami, klimatyczne światło choinkowych lampek, drobne upominki dla stałych klientów… W tym roku wszyscy naprawdę potrzebujemy magii świąt!
Choć sytuacja zmienia się dynamicznie, nie warto nastawiać się na najgorsze. Przeciwnie - trzeba działać ze zdwojoną siłą! Twoim wsparciem w walce o większe świąteczne zyski będzie Versum. Wejdź na www.versum.pl i zacznij korzystać za darmo.