Choć z reguły fryzjer i kosmetyczka nie sporządzają ze swoimi klientami umów pisemnych, to jednak w rzeczywistości dochodzi do ich zawarcia.
Klienci mają więc prawo oczekiwać prawidłowego wykonania usług, a pracownicy i właściciele salonów ponoszą odpowiedzialność prawną za wykonanie usług.
Na fryzjerze ciąży między innymi odpowiedzialność kontraktowa, czyli za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Nieco innym rodzajem jest odpowiedzialność deliktowa, która określa czyn niezgodny z porządkiem prawnym – czyli sytuacje, w których pracownik salonu postępuje w sposób niewłaściwy, np. nie przestrzega instrukcji stosowania określonych substancji kosmetycznych. Pojawia się również odpowiedzialność za krzywdę, czyli uszczerbek niematerialny.
Warunki, sposób ubiegania się o odszkodowania czy określenie dowodów regulują odpowiednie przepisy, głównie Kodeks Cywilny, a odpowiedzialność spoczywa w różnym stopniu i na właścicielu, i na pracownikach salonu. Warto znać przepisy, warto też pomyśleć o ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej, które zabezpieczy firmę przed ewentualnymi, wysokimi odszkodowaniami.
Więcej o przepisach prawnych dotyczących salonów można dowiedzieć się z nowej lekcji Akademii Versum: http://www.akademiaversum.pl/odpowiedzialnosc-prawna-fryzjera-i-kosmetyczki/