Właściciele salonów rzadko zastanawiają się, ile rzeczywiście wart jest dla nich poszczególny klient.
A przecież właściwe zdefiniowanie grupy docelowej i znajomość specyfiki klientów znacznie ułatwia dostosowanie oferty oraz prowadzenie skutecznych działań promocyjnych.
Różne grupy klientów oczekują różnych zachęt, cenią inne cechy produktów lub usług: jedni są wrażliwi na cenę, inni na standard, jakość, promocje, rodzaj oferowanych produktów i usług, serwis, wygodę, a jeszcze inni pragną doświadczyć szczególnego relaksu i odprężenia. Ważne, aby wiedzieć, do jakiej grupy klientów kierujemy naszą ofertę.
Aby podnieść efektywność pracy i sprawniej przeprowadzić analizę warto podzielić klientów na pewne podgrupy i przypisać im odpowiednią klasyfikację. To usprawni i przyspieszy codzienną pracę salonu.
O tym, w jaki sposób wykonać prawidłowy podział klientów i zwiększyć zyski salonu dowiesz się z kolejnej lekcji Akademii Versum. Lekcja opracowana przez Agnieszkę Kühl.