Pionierzy zrównoważonego podejścia w branży fryzjerskiej wskazują nowy kierunek. Davines inicjuje swoją najnowszą kampanię społeczno-środowiskową We Sustain Beauty.
To wezwanie do podjęcia działań na rzecz klimatu poprzez podnoszenie świadomości na temat znaczenia bioróżnorodności i regeneratywnego rolnictwa organicznego na skalę globalną. Inicjatywa stanowi kulminację wartości włoskiej marki oraz jej działań na rzecz ochrony środowiska, opartych na głęboko zakorzenionej idei zrównoważonego rozwoju.
– Aby zagwarantować przetrwanie naszego gatunku, potrzebujemy zmiany. Nasza wizja ma charakter regeneratywny – dążymy do przywrócenia równowagi ekologicznej między człowiekiem a przyrodą, oddając to, co już otrzymaliśmy – podkreśla Davide Bollati, Prezes grupy Davines. Firma, wyróżniona certyfikatem B Corp, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoje zaangażowanie w inicjatywy społeczno-środowiskowe, przekaże łącznie 50 000 Euro dwóm organizacjom ekologicznym.
Pierwszy beneficjent to Instytut Rodale, który 75 lat temu przetarł szlaki ruchu na rzecz regeneracji upraw organicznych. W swojej działalności skupia się na badaniach, szkoleniach rolników i edukacji konsumentów. W ubiegłym roku włoska marka ogłosiła partnerstwo z Instytutem i utworzenie w Parmie centrum badawczego nad zrównoważonym rozwojem. Ośrodek będzie promował holistyczne metody uprawy o wysokim potencjale wychwytywania i magazynowania dwutlenku węgla w celu łagodzenia zmian klimatycznych.
Wsparcie otrzyma również Fundacja Slow Food na rzecz Bioróżnorodności. Owoc zawiązanej w 2014 roku współpracy pomiędzy Davines a fundacją stanowi linia Essential Haircare. Formuły kosmetyków do codziennej pielęgnacji włosów bazują na składnikach aktywnych z śródziemnomorskich upraw Slow Food. Projekt pozwala chronić gatunki roślin zagrożonych wyginięciem, wspierając tym samym włoskich rolników i lokalną społeczność.
Od czerwca w salonach współpracujących z Davines dostępny jest nowy produkt z limitowanej edycji: We Stand/for regeneration – płyn do mycia włosów i ciała. Etykieta produktu wyjaśnia zaangażowanie Davines w ochronę klimatu i podkreśla niezwykłe znaczenie składnika aktywnego pozyskiwanego dzięki współpracy z Instytutem Rodale – skórek i pestek winogron Barbera. To symboliczny gest wysiłku Davines, aby wywołać dobre zmiany w branży kosmetycznej i nie tylko.
Jesteśmy szczęśliwi, że nasze konkretne działania na rzecz środowiska i zrównoważonego rozwoju inspirują inne firmy z branży fryzjerskiej. Czujemy się pionierami pozytywnych zmian.