Jak wprowadzać blond do fryzur szatynek i brunetek? Stopniowo, przekonuje Tom Connell, Dyrektor Artystyczny marki Davines. W jesiennej kolekcji Capsule No. 3 stylista proponuje rozjaśnianie pasm okalających twarz.
Zarówno miodowe, waniliowe, jak i platynowe tonacje na pasmach znajdujących się najbliżej twarzy optycznie ją wyszczuplają, w naturalny sposób wprowadzając światło.
Tom Connell pod koniec 2019 roku dołączył do zespołu Davines jako Hair Art Director. Brytyjski stylista w nowej roli wprowadzonej przez markę wzmocnił rozwój jej tożsamości fryzjerskiej. Odgrywa wiodącą rolę w tworzeniu kolekcji fotograficznych, działalności Davines w obszarze edukacji, a także podczas planowania międzynarodowych pokazów fryzjerskich.
Tom Connell to młody, utalentowany fryzjer i stylista fryzur, zaangażowany w eksperymentowanie i odkrywanie świata włosów i jego niezliczonych możliwości. Szczególną uwagę poświęca procesowi twórczemu w swojej pracy, który jest kluczem do osiągnięcia wyjątkowych, najwyższej jakości rezultatów. Urodzony w Manchesterze, dorastał w salonie należącym do rodziców, obojga fryzjerów. W wieku 16 lat zdał sobie sprawę, że swoją przyszłość chce wiązać z fryzjerstwem. Następnie przeniósł się do Londynu, aby rozwijać się jako stylista.
W niedawnej przeszłości przez kilka lat był członkiem zespołu Trevor Sorbie, a kilka lat później objął stanowisko dyrektora artystycznego akademii. Proces twórczy rozpoczyna od analizy otoczenia: – Zawsze mam przy sobie dokument, w którym zapisuję rzeczy, które przykuwają moją uwagę: fryzura, którą widziałem na ulicy, mebel, klip filmowy. Raz w miesiącu czytam go i dostrzegam związek między wszystkimi elementami – zależność ta sprawia, ze rozwijam moje pomysły.
Dla Toma nie istnieje jednowymiarowa formuła: cięcie i kolor są idealnie wyważone, czasami cięcie pozostawia miejsce na kolor, innym razem to cięcie gra pierwsze skrzypce. Jego styl składa się z unikalnych elementów, indywidualnych tożsamości, które mają własne historie poza koncepcją mody, co oznacza, że zawsze są aktualne, w stylu Davines. – Wierzę, że takie podejście do wyjątkowości jest zgodne z filozofią Davines, i wprowadzam tę koncepcję do społeczności włoskiej marki, aby styliści mogli rozwijać się, a nie tylko powielać określone procesy. Chciałbym pomóc ludziom podejść do pracy ze świeżym spojrzeniem, szukać inspiracji w nietypowych sytuacjach, co pozwoli im uzyskać prawdziwie oryginalne efekty.
To właśnie połączenie wizerunku marki Davines, jej sposobu komunikowania się, zaangażowania na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju społecznego zachęciło Toma do dołączenia do jej społeczności. Stylista jest zaangażowany w planowanie kolekcji fotograficznych, pokazów fryzur i programu edukacyjnego Davines. Nadzoruje także opracowywanie produktów i projektów firmowych.