Coraz więcej fryzjerów zauważa potrzebę rozszerzenia swojej oferty o usługi trychologiczne. Ostatnie lata, zmiany jakie zaszły na świecie sprawiły, że znacznie podniósł się poziom stresu, z jakim przyszło się nam mierzyć.
Pandemia Covid-19 spowodowała, że klienci salonów coraz częściej zgłaszają się po pomoc z nadmiernym wypadaniem włosów i rozregulowanymi funkcjami skalpu. Łojotoki, stany zapalne, łupież i osłabienie włosów stały się w praktyce fryzjerskiej codziennością. Klient oczekuje od nas czegoś więcej niż tylko dobrego cięcia i modnej koloryzacji. Oczekuje, że będziemy również specjalistami w zakresie profilaktyki i niwelowania problemów skóry i włosów.
Trychologia fryzjerska wymaga doskonałej znajomości składników preparatów i umiejętnego ich dobierania. Przede wszystkim jednak niezbędna jest nam wiedza z zakresu diagnostyki i prawidłowego kwalifikowania klienta do określonej terapii. Warto zatem poszukać partnera, który w swojej ofercie będzie miał zarówno wysokiej jakości kosmetyki, jak i poprowadzi nas przez proces szkoleniowy przygotowując do wspierania klienta w walce o zdrową skórę i mocne włosy. Takim partnerem jest JuliArt.
Taki partner powinien kłaść duży nacisk na edukację w zakresie pielęgnacji skóry głowy. Dzięki nowoczesnym urządzeniom jak trycho-kamera o dużej rozdzielczości i powiększeniu umożliwiającym otrzymanie szczegółowego obrazu i po odpowiednim przeszkoleniu, fryzjer już na pierwszej wizycie powinien móc precyzyjnie określić potrzeby klienta. Często dzięki dołączonemu do niej przez partnera programowi pozwala na porównanie otrzymanego obrazu ze stanem idealnym, przechowywanie danych klienta i generowanie raportów z zaleceniami pielęgnacyjnymi. W połączeniu z wiedzą zdobytą w trakcie szkoleń to nieocenione narzędzie znacznie podnoszące jakość pracy na etapie diagnozowania problemów klienta.
KWAS GLICYRETYNOWY W PRODUKTACH FRYZJERSKICH
Najczęstsze problemy z jakimi klienci zgłaszają się do salonów to osłabione i wypadające włosy, łojotok, łupież i wrażliwa skóra głowy. Kluczem do sukcesu pielęgnacyjnego jest przemyślany dobór preparatów i składników. Fryzjer-trycholog to specjalista świadomy, który unika stosowania składników agresywnych, mogących uszkodzić skórę włosa czy naruszyć barierę skóry. Szereg zabiegów fryzjerskich mimo wszystko ją obciąża. Dlatego tam, gdzie to konieczne można zastosować specjalną ochronę. Zabiegi takie jak koloryzacja czy trwała ondulacja silnie zmieniają pH w kierunku zasadowego. Tymczasem dla zdrowia skóry niezbędne jest środowisko lekko kwaśne, w innym przypadku w razie kontaktu preparatu z naskórkiem uszkodzona zostaje bariera hydrolipidowa, co skutkuje podrażnieniem, łuszczeniem, a nawet wywołaniem stanu zapalnego. By ochronić skórę głowy należy stosować produkty ochronne. Ich nałożenie powinno być zawsze krokiem poprzedzającym intensywne zabiegi fryzjerskiej. W tubce takiego preparatu warto odnaleźć kompleks kwasu glicyretynowego, o silnych właściwościach przeciwzapalnych i regeneracyjnych, a także olej ze słodkich migdałów, który łagodzi, koi świąd, a przede wszystkim pozwala utrzymać w dobrej kondycji barierę hydrolipidową. Dodatkowo warto jeśli w składzie takiego produktu znajdziemy również mocno nawilżający i kondycjonujący skórę i włosy aloes, a także kwas kaprylowy, który działa przeciwbakteryjnie i przeciwzapalnie.
Jeśli jednak doszło już do podrażnienia skóry nadal jesteśmy w stanie pomóc naszemu klientowi. W tym celu warto zastosować regenerującą maskę, którą nakładamy bezpośrednio na skórę głowy. Jeśli taka maska zawiera kwas glicyretynowy, to pomoże on nam złagodzić zaczerwienienie i stan zapalny u naszego klienta. Maska ta może być również pierwszym etapem przygotowującym do zabiegu złuszczania naskórka. Mając w salonie wysokiej jakości preparaty zawsze zatem jesteśmy w stanie znaleźć remedium i zapewnić klientowi bezpieczne wykonanie usługi.
FRYZJER-TRYCHOLOG
Fryzjer-trycholog to także doradca i projektant pielęgnacji domowej. Jeśli w naszej pracy stawiamy na jakość, szukamy najlepszych preparatów, z przebadanym, skutecznym składem. Dobrze skomponowana i omówiona z klientem pielęgnacja to gwarancją uzyskania oczekiwanych efektów i przedłużenie działań rozpoczętych zabiegiem w salonie. W ten sposób budujemy lojalność klienta i jego zaufanie do naszej wiedzy. Zaufany Partner daje nam do ręki preparaty, na bazie których jesteśmy w stanie ułożyć spersonalizowaną, precyzyjnie dobraną do potrzeb danej osoby kurację. Możemy łączyć ze sobą preparaty, wymieniać je, tworzyć zestawy, w których każdy produkt będzie współgrał z pozostałymi.
Trychologia w gabinecie fryzjerskim to usługa, która nie powinna być traktowana jako dodatek do innych zabiegów. Bycie fachowcem wymaga od nas nieustannego pogłębiania wiedzy, zarówno w zakresie fizjologii skóry i włosów, jak i w zakresie składów preparatów, na których pracujemy. Dziś świadomość klientów jest niezwykle wysoka. Nie zadowoli ich stwierdzenie, że odżywka czy szampon są „świetne” lub dadzą „doskonałe” efekty. Chcą wiedzieć, co i jak działa, i dlaczego mają wybrać rekomendowany przez nas zabieg lub kosmetyk. Wybierając do swojego salonu markę, która nie idzie na kompromisy w kwestii składów i działania, dbającą o środowisko naturalne, sami siebie uzbrajamy w pewność, że dysponujemy skutecznym narzędziem. Tylko wtedy, kiedy jesteśmy pewni tego, co i jak robimy, możemy budować zaufanie klientów i sprawić, że w naszym salonie poczują się komfortowo i bezpiecznie.