Współpraca projektantów MARIOS z dystrybutorem profesjonalnych kosmetyków do włosów Perfect Salon jest przełamaniem rutyny w modzie salonów fryzjerskich. Powstające projekty łączą w sobie nonszalancję, wysoką jakość oraz praktyczność, która dla fryzjerów jest kluczowa w ich pracy.
MARIOS to duet słynnych, włoskich projektantów, którzy swoje pokłady kreatywności przenoszą na ubrania, obuwie i akcesoria. Marka powstała w 2001 roku w Japonii i, jak mówią sami założyciele, w ich projektach Japonia wciąż jest żywa. To niezależna marka niszowa o własnym stylu i poczuciu estetyki. Ideą przyświecającą marce jest innowacyjny, współczesny design.
Praca poszukiwawcza i kreatywna marki MARIOS polega przede wszystkim na eksperymentowaniu i szukaniu nowych rozwiązań, aby poznać i poczuć ich charakter. Również po to, aby były jak najbardziej funkcjonalne. Projektantom zależy także na próbowaniu i doświadczaniu nowego w wybranej formie czy koncepcji.
Przez wiele lat MARIOS miało swoją siedzibę w Mediolanie i to właśnie z włoskich materiałów wciąż korzysta w ponad 90% swoich projektów. Projekty MARIOS często kojarzone są ze sztuką i designem, ponieważ marka ma na swoim koncie liczne współprace z artystami z Polski oraz Włoch.
„Moda i wszystkie trendy odzwierciedlają stan intelektualny, emocjonalny, psychiczny, ekonomiczny społeczeństwa w danym momencie historycznym. Często współpracujemy z artystami, głównie sztuk plastycznych z dziedzin: fotografii, grafiki, malarstwa, video, designu. Są to ciekawe i inspirujące przedsięwzięcia”.
Swoje kolekcje marka MARIOS prezentowała wielokrotnie na tygodniach mody w Mediolanie i Paryżu.
W tym roku projektanci przenieśli się do Warszawy, tworząc niewielką pracownię, w której powstają m.in. projekty dla salonów fryzjerskich. Miejsce to ma niezwykły klimat, emanuje energią i kreatywnością. Nie czuć tam szybkiego tempa życia, a spokój, w którym na wszystko jest czas, szczególnie na dopracowanie każdego detalu.
W 2021 roku firma Perfect Salon, która zajmuje się dystrybucją marek, takich jak: JOICO, Paul Mitchell, PRAVANA, SexyHair, poprosiła markę MARIOS o stworzenie pierwszych projektów salonów fryzjerskich. Tak powstały koszulki dla fryzjerów, charakteryzujące się niebanalnym krojem oraz wysokiej jakości tkaninami.
Fryzjerzy pokochali te nietuzinkowe projekty, które dodały szyku w ich salonach, dlatego współpraca rozwinęła się o kolejne przedsięwzięcia.
Latem do salonów trafiły koszulki MARIOS x Perfect Salon w kolorze różowym, którego próżno szukać w salonach, gdyż zwykle fryzjerzy stawiają na czerń. Koszulki stały się pozytywnym akcentem, dodającym „życia i koloru” w salonach. Fryzjerzy doceniają te projekty również ze względu na jakość ich wykonania.
Następnym projektem był fartuch, bez którego fryzjerzy nie wyobrażają sobie codziennej pracy.
Tutaj w projektowaniu swój udział mieli fryzjerzy, dodając funkcjonalności tym modowym projektom, ponieważ najlepiej wiedzą, co jest dla nich istotne i czego potrzebują w swojej pracy.
Ogromnym fenomenem okazały się również gumki scrunchie, powstałe z włoskich tkanin z jedwabiem. Materiały wykorzystane do scrunchie służyły kiedyś za wzorniki na pokazach mody. W trosce o środowisko, Perfect Salon x MARIOS postanowili dać im drugie życie, wykorzystując do nowych projektów. W ten sposób powstały gumki do włosów, gdzie każda z nich ma inny, niepowtarzalny wzór.
Zrównoważony rozwój to kolejna wartość współpracy Perfect Salon x MARIOS, ponieważ projekty nie są tworzone masowo, lecz do każdego produktu podchodzi się z ogromnym zaangażowaniem i odpowiedzialnością.
W projekcie tym chodzi o przekazanie salonom czegoś więcej niż koszulki, fartucha czy peleryny. To połączenie stylu i funkcjonalności z dbałością o jakość.