Firma wydaje pierwszy Manifest ESG przedstawiający ambitne cele zrównoważonego rozwoju oraz różnorodności, równości i inkluzywności.
Wella Company, światowy lider w segmencie włosów i paznokci o wartości 100 miliardów dolarów w branży kosmetycznej, świętuje udany drugi rok jako samodzielna firma, dostarczając rok do roku dwucyfrowy zysk i wzrost powyżej oczekiwań. W roku obrotowym 2022, który zakończył się pod koniec czerwca, firma Wella Company przekroczyła wszystkie cele dotyczące wyników finansowych na całym świecie. Od momentu powstania w grudniu 2020 r. Wella odnotowuje ciągły dwucyfrowy zysk i wzrost wyprzedzający oczekiwania i jest jedną z najszybciej rozwijających się firm kosmetycznych w sektorze.
Portfolio firmy Wella obejmuje kultowe marki profesjonalne i detaliczne z branży fryzjerskiej, paznokci i kosmetycznej Wella Professionals, O•P•I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional iClairol.
„Nasze pierwsze dwa lata działalności pokazały nieustanny potencjał portfolio Wella Company – przywracamy doskonałość kategorii zarówno w zakresie włosów, jak i paznokci. Profesjonaliści, jak i konsumenci ponownie zakochują się w naszych pięknych markach” – powiedziała Annie Young-Scrivner, CEO Wella Company. „Nasze niezmiennie dobre wyniki finansowe, w połączeniu z zyskiem i wzrostem udziału w rynku we wszystkich kategoriach, nawet biorąc pod uwagę wymagający kontekst globalny, są dowodem na to, że nasza firma dopiero zaczyna wykorzystywać swój pełny potencjał”.
Wella Professionals jest nadal liderem portfolio firmy pod względem wzrostu, osiągając dwucyfrowe wyniki oraz zachowując swój udział nr 1 w kategorii Professional Color na całym świecie. Wprowadzenie Shinefinity, profesjonalnej koloryzacji nadającej połysk, początkującej nową kategorię dla Wella, było najsilniejszą w historii firmy nowością na rynku kolorów, osiągając wzrost 4% powyżej celu. Zyskuje również portfolioCare, na czele z Wella Care, Sebastian i Nioxin, generując dwucyfrowy wzrost. Sebastian Professional jest drugą co do wielkości marką profesjonalną Wella Company, która osiągnęła w tym roku dwucyfrowy wzrost, rosnąc na wszystkich kluczowych rynkach, dzięki unikalnym produktom hybrydowym do pielęgnacji i stylizacji, takim jak Dark Oil i No Breaker. Nioxin nadal osiąga dobre wyniki, a przychody netto rosną dwucyfrowo rok do roku w kluczowych regionach, takich jak Ameryka Północna i EMEA. Segment Retail Hair firmy zwiększył przychody netto o prawie +3% w roku obrotowym 2022, jednocześnie zyskując udziały na większości kluczowych rynków.
Przejęcie Briogeo (finalizacja w czerwcu 2022 r.), która jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się marek,jeszcze bardziej wzmocniło portfolio eko-etycznych produktów naturalnych do pielęgnacji włosów. Briogeo sprzedaje jeden z wielokrotnie nagradzanych produktów, głęboko nawilżającą maskę Don'tDespair, Repair!, co minutę.
Londyńska firma ghd na nowo definiuje technologię kosmetyczną i nadal dominuje dzięki swojej strategii digital. Marka osiągnęła średnio dwucyfrowy roczny wzrost w ciągu ostatnich 4 lat.
O•P•I jest profesjonalną marką paznokci numer 1 na świecie i numerem 3 w sprzedaży detalicznej w USA. W Stanach Zjednoczonych marka odnotowuje 10 kolejnych miesięcy wzrostu udziałów w kanale Food, Drug, Mass (FDM). Nature Strong, pierwszy lakier do paznokci naturalnego, roślinnego pochodzenia, był tej wiosny numerem 1 na rynku kosmetyków kolorowych wśród wszystkich produktów FDM.
Wella Company nadal napędza rozwój, poszerzając swój cyfrowy ślad i przyspieszając handel elektroniczny. Jej platforma WellaStore B2B eCommercenieustannie pozyskuje klientów na całym świecie, pomagając profesjonalistom w salonach zaspokajać potrzeby biznesowe, od ekspresowych zamówień, poprzez planowanie rezerwacji, aż po dostęp do szkoleń. W roku obrotowym 2022 WellaStore zwiększył wolumen sprzedaży o +30%, natomiast bazę klientów o +10%. W swoich konsumenckich kanałach eCommerce firma rozwijała się prawie 2,5 razy szybciej niż cały rynek włosów, zwłaszcza w regionach EMEA i APAC.
Firma stale się rozwija, zwiększając swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i wpływ społeczny poprzez swoje trzy filary: Ludzie, Planeta i Produkty. W czerwcu 2022 roku Wella Company ogłosiła swoje cele środowiskowe oraz udział w UN Global Compact, największej na świecie inicjatywie na rzecz zrównoważonego rozwoju w biznesie. Równolegle z drugą rocznicą powstania Wella Company wydała Manifest ESG, pierwszą oficjalną publikację swojego zaangażowania na rzecz ochrony środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego (ESG), a także nowy Kodeks postępowania WE Care. Spółka opublikuje swój pierwszy formalny raport ESG w 2023 roku.
Wella Company to innowacyjny światowy lider w branży kosmetycznej, który łączy ponad 140 lat zdobytej wiedzy i doświadczenia w branży z zapałem nowo powstałej niezależnej jednostki. Od dwóch lat jako samodzielna firma, Wella Company jest jedną z najszybciej rozwijających się firm kosmetycznych w branży. Wella Company posiada portfolio kultowych marek profesjonalnych i detalicznych z branży fryzjerskiej, paznokci i kosmetycznej, w tym Wella Professionals, O•P•I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional i Clairol oraz obsługuje tysiące artystów i właścicieli salonów z profesjonalnej społeczności fryzjerskiej i paznokciowej w ponad 100 krajach. Każdego dnia zróżnicowana grupa ponad 91 milionów miłośników piękna i profesjonalistów z branży, influencerów, ambasadorów, użytkowników social mediów, pracowników i klientów angażuje się i wywiera wpływ na produkty Wella Company na całym świecie. Wierząc, że biznes może być katalizatorem pozytywnych zmian, Wella Company działa na rzecz umożliwienia wspólnego rozwoju ludziom, organizacjom i lokalnym społecznościom. Ład środowiskowy, społeczny i korporacyjny (ESG) jest podstawą ukierunkowanego na cel programu Wella Company. Zrównoważony rozwój, różnorodność, równość i inkluzywność mają fundamentalne znaczenie dla tego, kim jesteśmy, jak działamy i jak wspieramy branżę i społeczności, którym służymy. Wella Company buduje najlepszą firmę kosmetyczną w branży, zapewniając, że gdy branża się rozwija, my też się rozwijamy. A w miarę postępów w realizacji programu dbania o naszą planetę i wywierania pozytywnego wpływu na społeczeństwo, staniemy się orędownikiem zmian, którego dziedzictwo będzie godne naszej kultowej historii. Aby uzyskać więcej informacji o Wella Company, odwiedź stronę www.wellacompany.com i obserwuj nas na LinkedIn.