Włoski producent Davines świętuje 40. urodziny. I choć na przestrzeni 4 dekad istnienia marki wiele się zmieniło, wartości jej społeczności pozostają niezmienne. Sprawdź, jak Davines udowadnia, że to, co jest dobre dla włosów, może być także dobre dla planety.
– Tworząc zrównoważone piękno, chcemy zachęcić ludzi do dbania o siebie, o środowisko, w którym żyją i pracują, oraz o wszystkie rzeczy, które kochają – deklaruje Davide Bollati, właściciel grupy Davines. W jaki sposób firma ideę wciela w życie? Angażuje się w ochronę środowiska poprzez wybór naturalnych składników do formuł kosmetyków, redukcję śladu węglowego czy organizację projektów zalesiania i zbiórki plastiku z oceanów.
Rodzina Bollati zakłada firmę Davines we włoskiej Parmie. Początkowo funkcjonuje jako laboratorium badawcze produkujące preparaty na zlecenie znanych marek kosmetycznych, by 9 lat później zarejestrować markę Davines jako producenta własnych kosmetyków.
Marka zawiązuje współpracę z organizacją Slow Food Foundation for Biodiversity Onlus, dołączając do projektu Presidia. Inicjatywa wspiera ponad 10 000 małych producentów, tak aby mogli kontynuować uprawę lokalnych roślin i zapobiec zniknięciu genetycznego dziedzictwa. Davines chroni bioróżnorodność, wykorzystując ekstrakty z zagrożonych składników w formułach Essential Haircare.
Droga Davines ku zrównoważonemu rozwojowi zostaje doceniona przez Benefit Corporation – organizację zrzeszającą firmy, które chcą być najlepsze DLA świata. Po uzyskaniu certyfikatu B Corp w 2016 roku, 4 lata później otrzymuje recertyfikację, podnosząc tym samym poprzeczkę dla etycznego podejścia w biznesie.
Wspólnie z Instytutem Rodale producent powołuje do życia Europejskie Centrum Regeneratywno-Organiczne przy siedzibie w Parmie. Partnerstwo ma na celu promocję agroekologii poprzez prowadzenie badań, edukację rolników i szeroką działalność uświadamiającą. Ośrodek stosuje holistyczne metody uprawy o wysokim potencjale magazynowania dwutlenku węgla.