Czyli kolejna odsłona kampanii społeczno-środowiskowej Davines na rzecz ochrony gleby i łagodzenia zmian klimatycznych. Zapoczątkowana w 2022 roku kampania Grow Beautiful celebruje Miesiąc Ziemi, zachęcając nas do zrównoważenia wpływu na środowisko i pomocy w łagodzeniu zmian klimatycznych poprzez dokonywane świadomych wyborów zakupowych.
W ramach tegorocznej inicjatywy marka Davines wprowadziła do sprzedaży wyjątkowy produkt z edycji limitowanej – mydło do włosów i ciała w kostce ze składnikiem aktywnym, pochodzącym z upraw regeneratywno-organicznych. Aż 99,7% składników formuły ulega biodegradacji, a opakowanie to sam papier, w 100% nadający się do recyklingu.
Bohaterem tegorocznej edycji kampanii Grow Beautiful jest mydło do włosów i ciała w kostce WE STAND/for regeneration o właściwościach zmiękczających dla skóry i nawilżających dla włosów. Produkt ten stanowi manifest marki, mający na celu przyczynienie się do walki ze zmianami klimatu. Kluczowym składnikiem aktywnym mydła jest ekstrakt z krwawnika białego, uprawianego na 16-hektarowych polach Europejskiego Centrum Regeneratywno-Organicznego (EROC) we włoskiej Parmie, tuż obok siedziby Davines.
Globalna kampania społeczno-środowiskowa Grow Beautiful ma na celu szerzenie świadomości na temat ochrony gleby i walki ze zmianami klimatycznymi poprzez wspieranie regeneratywnego rolnictwa organicznego. To zaproszenie do ofiarowania Ziemi szansy na odrodzenie poprzez podejmowane przez nas wybory. W ciągu ostatniego stulecia intensywne rolnictwo konwencjonalne przyczyniło się do alarmującego spadku różnorodności biologicznej, erozji gleby i galopujących zmian klimatycznych. Na naprawę wyrządzonych naturze szkód jednak nie jest za późno. Gleba, gdy jest zarządzana poprzez połączenie etyki i nowoczesnych praktyk rolniczych, bazujących na modelu regeneratywno-organicznym, posiada moc pochłaniania większych ilości dwutlenku węgla, utrzymywania bioróżnorodności i wydawania zdrowszych plonów, a w konsekwencji zapewnienia zdrowszej społeczności.
Grupa Davines rozpoczęła swoją drogę ku regeneracji w 2021 roku, ogłaszając partnerstwo z Instytutem Rodale, amerykańską organizacją non-profit zajmującą się badaniami i edukacją w dziedzinie rolnictwa regeneratywno-organicznego. Dzięki współpracy grupa przekształciła 16 hektarów zlokalizowanych przy siedzibie we Włoszech w Europejskie Centrum Regeneratywno-Organiczne (EROC), pierwszy ośrodek badawczo-edukacyjny w Europie, który promuje praktyki rolnicze służące poprawie jakości gleby. Inicjatywy Davines w ramach kampanii Grow Beautiful dotyczą nie tylko produktów, ale także aktywnego wspierania badań, edukacji i partnerstw związanych z rolnictwem regeneratywno-organicznym i zrównoważonym rozwojem środowiskowym.
Davines WE STAND/for regeneration.
Zmiękczające mydło do włosów i ciała w kostce, dostępne wyłącznie w salonach fryzjerskich współpracujących z Davines.