Salon International 2024 przyciągnął do hali ExCel w Londynie tysiące odwiedzających i setki marek celebrujących największe osiągnięcia innowacji, kreatywności i edukacji w światowym fryzjerstwie.
Impreza odbyła się w dniach 12-14 października. Adresując ofertę do różnych grup zainteresowań Salon zaoferował odwiedzającym wiele wydarzeń, począwszy od terapii kierowanych dla klientów detalicznych przez setki topowych marek po zapierające dech pokazy sceniczne w wykonaniu największych nazwisk fryzjerstwa. Uczestnikom zaoferowano także liczne możliwości edukacyjne, rozwoju biznesu i sieci biznesowych. Dumnie sponsorowana przez Schwarzkopf Professional Galeria HJ’s British Hairdressing Awards inspirowała gości na każdym kroku.
Tegoroczne wydarzenie przedstawiło liderów marek z zakresu koloryzacji, rozwiązań oprogramowania, partnerów w edukacji, producentów sprzętu, możliwości dystrybucji. Uczestnicy mieli możliwość zaangażować się w proces wprowadzania nowości, skorzystać z ekskluzywnych ofert czy być częścią warsztatów pokazowych.
Dla poszukujących edukacji obsada ekip szkoleniowych gwarantowała najwyższy poziom w wykonaniu gigantów takich jak: Mahogany, Sassoon Academy, SACO, Rusch i TONI&GUY. Najnowsze techniki strzyżeń, koloryzacji i stylizacji inspirowały uczestników nowymi pomysłami tak w zakresie twórczym, artystycznym jak i biznesowym.
Patrick Cameron był gospodarzem indywidualnych warsztatów praktycznych, oferujących spersonalizowane i praktyczne konsultacje, które dały fryzjerom możliwość przedyskutowania swoich pomysłów, podzielenia się zawodowymi aspiracjami i nauczenia technik podnoszących ich umiejętności i zwiększających dochodowość.
Główną atrakcją tegorocznego Salon International były pokazy sceniczne, gdzie goście mogli podziwiać gwiazdorską obsadę artystyczną. Nowością w roku 2024 były HJ In Conversation, wywiady sceniczne prowadzone przez dyr. wykonawczą Jayne Lewis-Orr i wydawcę Charlotte Grant-West. Goście mogli dzięki nim poznać szczegóły dotyczące kariery i kreatywnych inspiracji kilku wielkich nazwisk fryzjerstwa: Nicky Clarke, Cos Sakkas, Sally Brooks, Adam Reed i Jordanna Cobella.
Scena Color Stage prowadzona przez Roberta Eaton’a umożliwiła prześledzenie całego procesu ekskluzywnej koloryzacji. Pokaz HJ Stage prowadzony przez Bruno Glamattei to wielu utalentowanych fryzjerów, przedstawiających mnogość technik od strzyżeń i stylingu aż do dekorowania włosów i pracy z peruką. Scena Modern Barber to wizualna uczta podkreślająca najnowsze trendy barberskie, techniki i szkolenia; prowadzący Danny Robinson i Oliver Hil. Scena JH Academy, prowadzona przez Fergal Doyle, zaprezentowała najnowsze pionierskie talenty by śledzić modne, premierowe techniki.
Sponsorowaną przez NHBF Scenę Business Live, must-attend tego wieczoru, poprowadził Chris Moody. Sesje pełne praktycznych porad i spostrzeżeń, panele ekspertów dyskutujących na temat kluczowych kwestii jak np. praktyki, procesy rekrutacji, social media, inkluzja i rozwój modelu freelancerskiego. Uczestnicy otrzymali również bezcenną wiedzę dotyczącą sprzedaży detalicznej, wzmocnienia firmy i strategii zarządzania i motywacji swoich zespołów.
Jak co roku sercem pokazów były marki, które postanowiły wspólnie przedstawić najnowsze informacje nt. swoich innowacyjnych produktów. Począwszy od rewolucyjnych produktów do stylizacji najnowszej technologii do tych do codziennego użycia – Salon zaoferował fryzjerom możliwość zakupu i sprawdzenia nowinek rynku. Marki obecne w tym roku to Schwarzkopf Professional, Amika, Wahl, GLOWWA, Denman, American Crew, BaByliss PRO, Olivia Garden, Dyson Professional i Treatwell, główny sponsor wydarzenia.
W ramach Salonu odbyło się kilka konkursów, w tym konkurs SNAP!, który umożliwił fryzjerom z całego świata, o różnych poziomach umiejętności, wyrazić swój talent używając fotografii. Zasady były proste: zdjęcie musiało być zrobione za pomocą telefonu, na jasnym tle, bez użycia filtrów i edytorów. Zwycięzcami w tegorocznych kategoriach zostali:
• Barbering: Matty Kershaw, Danny & Co
• Bridal: Charlotte Heatley, The Hideaway
• Colour (sponsor Moroccanoil): Lucian Busuioc, Artist Salon & Academy
• Commercial (sponsor COLOR.ME KEVIN MURPHY): Stephanie Maher, The Sober Colourist
• Creative (sponsor Olivia Garden): Gemma Miles, Hair by Philip
• Texture: Chris Grimley, Fusion Hair Co
Marka Great Lengths sponsorująca HJ’s Extensions organizowała konkurs profesjonalistów przedłużania włosów, gdzie mogli zaprezentować techniczne umiejętności i pomysły artystyczne. Kulminacja konkursu odbyła się na scenie HJ Stage, zwycięzcy:
• Commercial: Poppy Saunders
• Creative: Natalya Knewstubb.