„Obsługuj klienta swego tak, jak sam chciałbyś być obsłużony” – któż z nas tego nie słyszał? Myślę, że większość doskonale zna to powiedzenie, a niektórzy stosują je nawet w praktyce. Tyle tylko, że pozostaje ono aktualne już tylko w połowie.
Dzisiaj mówimy: „Obsługuj klienta swego tak, jak on chciałby być obsłużony”.
Dlaczego? Bo klient może być zupełnie innym typem osobowości, w związku z czym oczekuje diametralnie innego zachowania i obsługi z Twojej strony.
Wyróżniamy cztery typy osobowości: choleryk, flegmatyk, melancholik i sangwinik. Każdy z nich komunikuje się w charakterystyczny dla siebie sposób. Natomiast budowanie dobrych relacji z klientem opiera się na komunikacji pomiędzy stronami w tym samym stylu. Warto zadbać więc o to, żebyśmy rozmawiali z klientem tym samy językiem i rozumieli jego oczekiwania.
Zajrzyj do nowej lekcji Akademii Versum i sprawdź jakim jesteś typem osobowości. Dowiedz się też jak rozpoznawać osobowość Twoich klientów i jak prawidłowo ich obsługiwać.
Lekcję znajdziesz pod adresem: http://www.akademiaversum.pl/typy-osobowosci-klienta/
Artykuł opracowała Iwona Marhulets: coach i doradca biznesowy z ponad 22-letnim doświadczeniem w branży.