Organizowane przez IFEMA targi Salon Look Internacional odbyły się w dniach 17-19 października w Feria de Madrid. Najlepsze profesjonalne forum dla odkrywania nowości w sektorze pielęgnacji urody.
W tej edycji, jednej z najbardziej wszechstronnych w ostatnich latach, wzięły udział 342 firmy – co stanowi 14% wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem – oraz ponad tysiąc marek. Zakontraktowany obszar również wzrósł – o 10% w porównaniu z 2013 r.
Po raz pierwszy w historii, targi odbyły się w Feria de Madrid, w halach 12, 14 i 14,1. W hali 12 można było znaleźć najnowsze produkty, zabiegi i pokazy firm kosmetycznych, a hala 14 była poświęcona fryzjerstwu. Wybieg do prezentowania fryzur – Hair Look Catwalk – znajdował się w hali 14.1; tej samej, w której dwa razy do roku odbywa się Tydzień Mody w Madrycie.
Wszechstronnej ofercie handlowej targów towarzyszył kompleksowy program wydarzeń, wśród których wyróżniał się kongres kosmetyczny VII Kongres Urody, Hair Look Catwalk, Hair Look Academy, konkurs makijażu oraz Nailympics, czyli Międzynarodowa Olimpiada branży pielęgnacji paznokci
Wszystkie innowacje w dziedzinie urody, fryzjerstwa, kosmetyki i odnowy biologicznej zostały zaprezentowane podczas 17 edycji SALON LOOK INTERNACIONAL, Targów Wizerunku i Estetyki Integralnej, zorganizowanych przez IFEMA, które odbyły się w dniach 17-19 października w Feria de Madrid.
Tegoroczne targi, uważane za największe hiszpańskojęzyczne wydarzenie poświęcone profesjonalnej branży pielęgnacji urody, oferowały jedną z najbardziej wszechstronnych edycji ostatnich lat z 342 firmami biorącymi udział – o 14% więcej niż rok wcześniej – i ponad tysiącem marek. Zakontraktowany obszar również wzrósł, a dokładniej o 10% w porównaniu z rokiem 2013.
W tej edycji, targi po raz pierwszy odbyły się w Feria de Madrid, oferując profesjonalistom bardziej zwarty scenariusz w halach 12, 14 i 14.1, co ułatwiło przemieszczanie się z jednego obszaru do drugiego. W hali 12 znajdowały się nowe rozwiązania i innowacje w pielęgnacji urody, urządzeniach, depilacji, zabiegach na twarz i na ciało, kosmetykach naturalnych, kosmetykach kolorowych, pielęgnacji paznokci i makijażu, olimpiada Nailympics i scena pokazowa. Ponadto tej hali odbył się VII Kongres Urody, z różnymi panelami i prezentacjami.
Firmy fryzjerskie, z nowymi profesjonalnymi produktami do pielęgnacji włosów oraz kosmetykami, przedłużeniami, perukami i treskami, znajdowały się w hali 14, podobnie jak firmy produkujące meble i akcesoria, narzędzia i odzież roboczą. W tej hali znaleźć można było również Hairlook Focus i Speaker’s Corner. Hair Look Catwalk mieścił się w hali 14.1 – w tej samej przestrzeni, w której dwa razy do roku odbywa się Tydzień Mody w Madrycie.
Jeśli chodzi o udział międzynarodowy, firmy z Niemiec, Francji, Włoch, Holandii, Słowacji, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Polski, Portugalii i Chin brały udział w tej edycji SALON LOOK.
Wiodące krajowe i międzynarodowe marki branży pielęgnacji urody były wśród ponad tysiąca firm biorących udział w 17 edycji SALON LOOK INTERNACIONAL. Firmy takie jak Anubis, Indiba, Indesa i Preston, znajdowały się w dziale Urządzenia; marki takie jak Montibello, Termosalud, M2Beauté, Alissi Bronte, Cosmontura i Pharmogal można było znaleźć w dziale Uroda. W dziale Makijaż i Manicure można było znaleźć marki takie jak Essie, Dorleac, Kapalua i Thuya; a w dziale Paznokcie Masglo i Misa Cosmetics.
W sekcji Fryzjerskiej obecne były m.in. marki L’Oreal Professional, Moroccanoil, Termix, Artero, Tres Claveles, Periche Profesional, Capello, Argan Oil y Pietranera.
Jak co roku, ta edycja SALON LOOK INTERNACIONAL oferowała również pełen program wydarzeń odbywających się jednocześnie z kompleksową ofertą handlową. Wydarzenia te miały na celu zapewnienie profesjonalistom z branży najlepszych narzędzi szkoleniowych do promowania i rozwijania własnej działalności. Wśród nich można wyróżnić 7 Kongres Urody, Hair Look Catwalk, Hair Look Academy, konkurs makijażu i Nailympics, czyli Międzynarodową Olimpiadę branży pielęgnacji paznokci.
Awangarda piękna
Ponadto, SALON LOOK INTERNACIONAL 2014 był gospodarzem 3 Galerii Innowacji, w której zebrano innowacje w zakresie pielęgnacji urody.
W tej edycji, wybraliśmy 15 najbardziej innowacyjnych produktów i usług w kategoriach Pielęgnacja Urody, Fryzjerstwo, Medycyna Estetyczna, Paznokcie i Makijaż, opracowane przez marki biorące udział w targach; można je było zobaczyć w hali 12.
Produkty wybrało jury złożone z ekspertów, biorące pod uwagę ich wkład i postęp w porównaniu z rozwiązaniami już istniejącymi na rynku, pod kątem formuły, składników aktywnych lub efektów. Dzięki tej inicjatywie, targi chcą uznać i promować najbardziej przełomowe prezentowane usługi.
Firmy wybrane do Galerii Innowacji 2014: 3D Eyes Style, Belkos Belleza, Foreo, Comercial Cosmética Valladolid, Montibello, Delcos Decor, Dibea Estetic, Revlon, Termix, Extreme Mayorista de Peluquería, Industrias Oriol, Perfect Beauty, Sweet Professional, Atrévete Distribución i Dibea Estetic
Najlepsze szkolenia specjalistyczne
Wiodący eksperci krajowi i zagraniczni ze świata medycyny, urody, makijażu i fryzjerstwa powrócili na targi, by podzielić się swoją wiedzą i technikami w związku z różnymi rodzajami wydarzeń odbywających się na SALON LOOK INTERNACIONAL. Podczas trzech dni targów, kompleksowy i ciekawy dla profesjonalistów program wydarzeń pomagał rozwinąć branżę, udostępniając profesjonalistom wiedzę i szkolenia, dzięki którym mogą oni następnie ulepszyć oferty dla swoich klientów.
Wszystkie wydarzenia związane z kosmetykami i medycyną estetyczną odbywały się w hali 12 w Feria de Madrid. Są to 7 Kongres Urody, w którym biorą udział uznani eksperci tacy jak dr Julian Bayon, dyrektor działu aktywnej długowieczności w IM Clinic; dr Ivan Manero, ekspert w dziedzinie chirurgii plastycznej; dr José Manuel Pereira de Godoy, wykładowca na Wydziale Medycyny São José do Rio Preto (Brazylia) lub Jesus Roman, prezes Komitetu Naukowego Hiszpańskiego Towarzystwa Dietetyki i Nauk o Żywności (SEDCA).
Podczas tej edycji, kongres zajął się takimi kwestiami jak: „Nauka i kosmetyki: najlepsi sojusznicy dla doskonałej skóry”, „Jak osiągnąć sukces z twoim salonem piękności”, „Masaż twarzy Mioactive”, „Metoda leczenia cellulitu Godoy & Godoy” lub „Znaczenie interakcji między medycyną estetyczną a zabiegami w salonie piękności”.
Równolegle odbywały się kursy i warsztaty, takie jak nowe technologie w medycynie kosmetycznej dla kosmetologów; makijaż natryskowy (airbrush) i projektowanie brwi.
Eksplozja koloru
Bardzo ważnym elementem SALON LOOK INTERNACIONAL są wydarzenia związane z Makijażem i Paznokciami. Tak więc, jak zwykle, podczas tegorocznej edycji odbyły się Mistrzostwa Makijażu, tym razem poświęcone dwóm tematom: „Artysta. Film niemy” i „Pop Art.”.
Jeśli chodzi o paznokcie, odbyła się druga edycja Nailympics, jedynej na świecie międzynarodowej olimpiady Manicure. Londyn, Rzym, Las Vegas i Kijów to pozostałe miasta, które również organizują ten prestiżowy konkurs, w kategorii Początkujący, Weterani i w kategorii Masters.
Kreatywny styl
Fryzjerstwo jest kolejną z głównych osi SALON LOOK INTERNACIONAL. W tej edycji, oprócz nowych usług i produktów prezentowanych przez marki, profesjonalni fryzjerzy mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy dzięki starannie dobranemu programowi wydarzeń, który dorównuje programom oferowanym na pozostałych wielkich targach na świecie.
W zakresie szkolenia, zorganizowano różne kursy specjalistyczne. Tym razem, świat męskiego fryzjerstwa i umiejętności balwierskich odgrywał ważną rolę, co znalazło wyraz w kursach „męskie doświadczenie”, Boutique Barbers, Berbers 3,0 lub kursach fryzjerskich Passaró, by wymienić tylko kilka. Odbyły się również warsztaty na temat różnych technik, takich jak tworzenie fal palcami, fryzjerstwo ślubne lub makijaż natryskowy (airbrush).
Pokazy, talent i innowacje połączyły siły na Hair Look Catwalk, jednym z najważniejszych wydarzeń programu SALON LOOK INTERNACIONAL. Podobnie jak w poprzednich latach, to wielkie wydarzenie z udziałem talentów świata fryzjerskiego odbyło się w hali 14.1 IFEMA – miejscu, w którym znajdują się wybiegi Tygodnia Mody w Madrycie.
Dzięki spektakularnym pokazom, przez dwa dni platforma ta stała się najlepszym miejscem do odkrywania różnorodnych propozycji dotyczących fryzur, kolorów i stylizacji na ten sezon. Była to wyjątkowa okazja dla profesjonalistów, aby zobaczyć najwyższej jakości światowe fryzjerstwo.
Tegoroczny program zainaugurowała 15 Międzynarodowa Gala Obiecujących Młodych Profesjonalistów, OMAT HABIA – jedno z najlepszych wydarzeń prezentujących nowych fryzjerów i specjalistów od makijażu ciała. Wydarzenie to również płynnie połączyło szkolenia ze spektakularnymi pokazami takimi jak pokaz L'Oreal Professionel, która to marka świętuje 30 lat obecności na rynku jej linii farb Majirel.
18 października, 5 prestiżowych firm fryzjerskich dało pokaz pt. „30 lat legendy Majirel” – retrospektywę trendów z lat 80-tych, 90-tych, pierwszej dekady XXI wieku i 2010 r. w modzie i urodzie, a także legend, które inspirowały i pozostawiły swój ślad na każdej dekadzie.
Światowej sławy firma Kadus wybrał tą scenę, by przedstawić swoje propozycje na sezon jesień-zima 2014-2015. Pokaz prowadziła firma Q-ESSE, ambasador Kadusa we Włoszech, i jej zespół stylistów. Profesjonaliści, którzy wzięli udział w tym wydarzeniu w dniu 19 października o godzinie 20.00 mieli szansę doświadczyć kreatywności, pasji i wiedzy zespołu szkoleniowego Kadus na żywo.
Podczas tegorocznych targów odbyła się również pierwsza edycja „EFFERVESCENE” – pokazu szkoleniowego prowadzonego przez Mikela Luzeę. EFFERVESCENE to gra słów, która w języku angielskim oznacza „tryskającą życiem (effervescent) scenę”, i pokaz był wierny swojej nazwie – tryskał pomysłami, sztuczkami, kreatywnością, techniką... Ten pokaz, który odbył się 19 października, został stworzony z myślą o tym, by każdego roku zaprezentować najwybitniejszych hiszpańskich fryzjerów awangardowych w edukacyjnym pokazie, w którym techniki stosowane w ich najnowszych kreacjach są prezentowane na żywo. W inauguracyjnej edycji pokazu wzięły udział znaczące nazwiska hiszpańskiej sceny fryzjerskiej – Marcel Montlleó, Pelsynera, Antonio Calvo i Mikel Luzea.
Ponadto, odbyły się dwa inne duże pokazy, teraz już stałe punkty w programie Hair Look Catwalk.
W niedzielę 19 października, o godzinie 15.30 odbyła się 4 edycja Show Positivo w wykonaniu grupy X-presion. Rok po roku, projekt X-presion, na którego czele stoją José Luis Almendral, Marco Antonio Restrepo i Jorge Cáncer, bada nowe terytoria inspiracji i eksperymentów twórczych. Tym razem, X-presion rozpoczęła tzw. Bosque Positivo, niezwykłą inicjatywę, której celem jest przekonanie profesjonalistów, którzy wezmą w niej udział, do zasadzenia lasu na tych obszarach półwyspu, które potrzebują regeneracji lub zostały zniszczone przez pożary. Aby to osiągnąć, część środków zebranych przez Show Positivo, a także przez inne działania związane z X-presion, zostanie przeznaczonych na zasadzenie lasu Bosque Positivo.
Podczas tegorocznej edycji imprezy, która podchodziła do kreatywności we fryzjerstwie pod kątem pionierskich badań i wolności do wyrażania siebie, prestiżowi artyści Johanna Cree Brown, Trevor Sorbie i Tim Hartley towarzyszyli zespołowi X-presion w tej wielkiej celebracji fryzjerstwa. Między pokazami występowała wokalistka Vinili Von Bismark.
Kolejny stały znakomity pokaz targów to piąta ceremonia nagród Figaro Academy, która uznaje kreatywność i dzieła najwybitniejszych hiszpańskich profesjonalistów fryzjerskich. W tym roku, po raz pierwszy, odbył się w 20 października, dzień po zamknięciu części handlowej SALON LOOK INTERNACIONAL.
Zwycięzców wybrano spośród piętnastu finalistów w kategoriach
Fryzjer Odkrycie Roku, Męska Kolekcja Handlowa, Damska Kolekcja Handlowa, Kolekcja Awangardowa i Hiszpański Fryzjer Roku.
Nagrody Figaro Club, zapoczątkowane w 2009 r. przez siedem najbardziej znanych firm fryzjerskich w kraju, są sponsorowane przez Revlon, a współpracuje z nimi około stu najlepszych hiszpańskich kreatywnych fryzjerów.
Celem tych nagród jest uznanie fryzjerstwa, zarówno pod kątem zawodowym jak i społecznym, wniesienie tego rzemiosła do sfery znakomitości, jak to miało miejsce w przeszłości w przypadku hiszpańskiej mody i kuchni.
Drugie Nagrody Salon Look International
W dniu 7 października, SALON LOOK INTERNACIONAL obchodził drugą edycję nagród SALON LOOK INTERNACIONAL. Podobnie jak w pierwszej edycji, impreza, która odbyła się w Casa de Vacas, była miejscem spotkania sektorów pielęgnacji urody i fryzjerstwa. Dzięki tym nagrodom, targi chcą uznać i podkreślić pracę profesjonalistów, firm i organizacji w tym sektorze, których talent i codzienne wysiłki ulepszają szkolenia, zarządzanie przedsiębiorstwem, jednocześnie promując i rozpowszechniając piękno i integralny obraz.
Pięciu laureatów, wybranych spośród siedemnastu finalistów, to: Estée Lauder w kategorii Best Solidarity Action; Teresa de la Cierva, redaktor ds. urody ABC oraz dyrektorka bloga o urodzie, zdrowiu i wellness „La Polvera”, w kategorii Najlepsza Komunikacja; Sergio Conde, założyciel Bianco 16, w kategorii Najlepszy Przedsiębiorca; Pedro Periche Escamilla, założyciel Periche Profesional, w kategorii Najlepsza Kariera i Natura Bisse w kategorii Najlepsze Wyniki Międzynarodowe. Carmen Navarro otrzymała Nagrodę Honorową za całokształt kariery jako kosmetyczka.
Ifema Plus
Ta edycja SALON LOOK INTERNATIONAL zaoferowała wystawcom i odwiedzającym ekskluzywny program IFEMA PLUS. Z tym programem, IFEMA, Feria de Madrid, oferuje wybór najbardziej atrakcyjnych wydarzeń rozrywkowych i kulturalnych w Madrycie, dopasowanych do potrzeb i gustów gości oraz z rabatami i ekskluzywnymi korzyściami na dni targów. Wśród nich są zniżki do 40% na występy i 30% w restauracjach oraz specjalne menu w wielu uroczych miejscach, polecanych przez znanych projektantów i projektantów wnętrz.
Pełna wersja programu na smartfon była dostępna na stronie www.ifemaplus.ifema.es. Aby uzyskać dostęp do oferty, należało poprosić o kartę IFEMA plus w rejestracji lub stanowisku z biletami.