Jeśli o jakimś wydarzeniu przez najbliższe miesiące będzie mówił fryzjerski świat w Polsce, będzie to z pewnością #IAMSTYLIST – Kongres JBS z Goldwell i KMS California.
O imprezie odbywającej się w prestiżowych wnętrzach Hotelu Narvil Conference & Spa w Serocku było już głośno od kilku miesięcy. Reklama prasowa, radiowa czy roll upy na targach zapowiadały to wydarzenie niemal z każdego miejsca. Szybko zapełniająca się lista uczestników tylko utwierdziła kierownictwo JBS – oficjalnego dystrybutora Goldwell i KMS California w Polsce – że ten hotel, ta data (przedostatni weekend czerwca), ta formuła (2-dniowy kongres) to strzał w dziesiątkę. – Bardzo zależało nam na znalezieniu formuły spotkania i miejsca w centralnej Polsce, tak, by wszyscy uczestnicy mieli „równe szanse” w dotarciu na Kongres i żeby odpowiadało ono standardem programowi, który przygotowaliśmy – mówi Mariusz Zarzycki, Dyrektor Marketingu JBS. – Hotel Narvil oprócz swojego doskonałego położenia oferuje jedno z najlepszych spa w kraju i szereg innych luksusowych udogodnień. Wiedzieliśmy, że to z pewnością dodatkowo spodoba się gościom Kongresu – dodaje.
Pierwsi goście zaczęli docierać do Serocka w sobotę już po 12. – Największy ruch zauważyliśmy między 16 a 18 – zaznacza Katarzyna Jurczuk, odpowiedzialna z ramienia JBS za powitanie gości. – Wielu fryzjerów normalnie pracowało w sobotę, dlatego recepcja JBS była czynna aż do 22. O tej porze to był już taki check-in dla spóźnialskich – śmieje się Katarzyna. Każdy uczestnik eventu otrzymał bogaty giftpack oraz szczegółową agendę spotkania. Mógł ją także pobrać dzięki specjalnej aplikacji na smartfona.
Główną atrakcją pierwszego dnia Kongresu było wieczorne Welcome Party. Na scenie pojawili się trzej wspólnicy JBS (Jan Kisielewski, Bogdan Kisielewski i Sławomir Turos). Głos zabrał Turos – prezes Zarządu JBS. W czasie przemówienia połączył się za pomocą Skype z Andreasem Spiessem, wiceprezydentem KAO, japońskiego koncernu będącego właścicielem marek Goldwell i KMS California. Wspólnie zaprosili gości Kongresu do obejrzenia krótkiego filmu na temat historii Goldwell. Jego projekcja zakończyła się gromkimi brawami. Film przypomniał, jak wiele rewolucyjnych zmian w światowym fryzjerstwie zawdzięczamy marce Goldwell. Część oficjalnych wystąpień zamknęło przemówienie Nicole Warnars, Dyrektora Eksportu KAO Global Salon Division. A potem była już tylko zabawa!
Otworzyły ją tancerki Akrobatycznego Teatru Tańca Mira-Art, który dał się poznać szerszej publiczności dzięki programowi „Mam Talent". Następnie goście bawili się przy hitach wyśpiewanych przez Karolinę Trębacz, wokalistkę Teatru Muzycznego w Gdyni. Na koniec sceną zawładnął zwycięzca programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” – Marek Kaliszuk. Wszystkich zaskoczył doborem repertuaru: od George’a Michaela po… Hankę Ordonównę. Po nim salę pełną gości „przejął” DJ Inżynier Walczak – sprowadzony specjalnie na Kongres z kultowego sopockiego SPAT-iF-u. Gościom pozwolił zejść z parkietu dopiero po wschodzie słońca.
Program niedzieli był tak bogaty, że tylko najbardziej ambitni i wytrwali Kongresowicze mogli uczestniczyć w jego wszystkich punktach. Dzień rozpoczęły trzy warsztaty produktowo-biznesowe. Można było dowiedzieć się wszystkiego na temat świata KMS California, zapoznać z autorskim programem JBS wspierającym zarządzanie salonem – Salon Business Concept oraz dowiedzieć się co nowego przygotowano w ofercie szkoleniowej Goldwell i KMS California.
Seminaria Look & Learn otworzył gość specjalny, Mistrz Świata Mario Krankl. Austriak z wielką pasją i zaangażowaniem zaprezentował swoją ostatnią kolekcję „Hair in Motion”. Po nim styliści KMS California pod wodzą KMS Artistic Leadera w Polsce Krzysztofa Kuleszy pokazali uczesania z kampanii KMS na 2015 rok „The Moment Before”. Następnie, również gość specjalny, Szkot Neil Barton (trzykrotny zwycięzca konkursu „Scottish Hairdresser of the Year") oraz Goldwell Color Zoom Team zaprezentowali i omówili techniki koloryzacji i strzyżeń zastosowane w kolekcji trendów Color Zoom 2015 „Traditional Rebels”. Blok seminariów Look & Learn zamknęła Dobrawa Piękos-Szymańska, która poprowadziła swoje autorskie szkolenie oferowane w ramach akademii Dobrawa House of Hair. – Sądząc po reakcjach publiczności był to odpowiedni dobór szkoleniowców. Każdy znalazł coś dla siebie: awangardowe uczesania Mario Krankla, godne największych światowych wybiegów mody, kontrastowały z fryzurami użytkowymi prezentowanymi przez stylistów KMS California. Propozycje strzyżeń i koloryzacji zaprezentowane podczas seminarium Color Zoom oraz precyzja strzyżeń Dobrawy Piękos-Szymańskiej doskonale dopełniły całość edukacyjnej części Kongresu. Pełna sala publiczności przez 2,5 godziny seminariów szkoleniowych była najlepszym dowodem na atrakcyjność przygotowanego programu – podkreśla Jarosław Wróblewski, Dyrektor Działu Szkoleń JBS.
Niedzielne popołudnie Kongresowicze mogli spędzić ponownie na warsztatach produktowo-biznesowych (dla tych którzy nie zdążyli na blok przedpołudniowy), albo korzystając z wielu udogodnień hotelu i jego otoczenia: basenu, spa, spacerów lub wycieczek rowerowych brzegiem Narwi, znajdującej się kilkadziesiąt metrów od hotelu. Czas na relaks i nabranie sił był jak najbardziej wskazany – wieczorem JBS zaprosił bowiem uczestników eventu na uroczystą galę i show fryzjersko-artystyczne.
Podczas kolacji galowej można było poczuć się jak w Sali Balowej hotelu Beverly Hilton w Los Angeles. To tam co roku w styczniu odbywa się gala Złotych Globów, podczas której wszyscy zaproszeni goście siedzą przy przepięknie udekorowanych okrągłych stołach. Nie inaczej było w Sali Amazonka Hotelu Narvil. Uczestnicy Kongresu #IAMSTYLIST doskonale dostosowali się miejsca: suknie i garnitury wyglądały jakby dopiero co przyleciały z Hollywood.
W klimat wieczornego show wprowadziły tancerki z Mira-Art. Precyzyjnie połączyły balet z powietrzną akrobatyką, muzyką, kostiumem i światłem, tworząc nad głowami publiczności taneczne widowiska i spektakle z gatunku fantasy.
Część fryzjerską rozpoczął „Thriller” Michaela Jacksona. W rytm tego przeboju KMS California Team zaprezentował niezwykłe widowisko – fryzjerski teatr cieni uzupełniony pokazem technicznym na najwyższym poziomie. Takie oryginalne podejście do fryzjerskiego show spotkało się z ogromnym aplauzem publiczności.
Zupełnie inny charakter miał występ stylistów Goldwell. Ich prezentacji upięć towarzyszyła muzyka klasyczna, która ewoluowała do bardziej mrocznych, wręcz metalowych dźwięków. To było najlepsze podkreślenie tego w jakim kierunku – odważnej i bezkompromisowej marki – zmierza Goldwell po zeszłorocznym relaunchu.
Finałowe show Mario Krankl skomponował z trzech różnych części: pierwsza koncentrowała się na wielkiej objętości i obfitości włosów, druga na awangardowym cięciu, a trzecia na spektakularnych upięciach. I właśnie ta trzecia część najbardziej zachwyciła publiczność. Gigantyczne konstrukcje składające się z prawdziwych włosów, doczepek i dopinek prezentowały się fenomenalnie. Wielki finał z udziałem wszystkich modelek i stylistów dał obraz ogromu pracy wykonanej przez nich na scenie i spowodował, że ręce gości same składały się do długich oklasków.
Wieczór zamknęła impreza z DJ. Hity z różnych dekad wyrwały na parkiet nawet tych, którzy tańczą tylko na własnym weselu.
– Jako firma jesteśmy bardzo zadowoleni z Kongresu i wręcz onieśmieleni jego sukcesem – mówi Mariusz Zarzycki. – Już w trakcie eventu wielu z gości pytało nas czy i kiedy będą kolejne edycje. W tej chwili za wcześnie na wiążące deklaracje. Poprzeczkę zawiesiliśmy bardzo wysoko, ale osobiście wierzę, że kolejna edycja będzie jeszcze ciekawsza, pełna fachowej wiedzy i emocji. Już zaczynamy szukać odpowiedniego miejsca i terminu – dodaje. – Chcielibyśmy efektywnie spożytkować ogromną ilość pozytywnej energii, która wyzwoliła się w czasie Kongresu. Jesteśmy dumni, że współpracujemy z tak kreatywnymi, otwartymi i chłonnymi wiedzy stylistami. A co najważniejsze, pozytywna atmosfera między stylistami, jaka towarzyszy naszym spotkaniom, jest dla nas dowodem, że potrafiliśmy zbudować między nami równie pozytywne relacje. Na pewno jako zespół JBS wymyślimy coś, o czym znów polscy fryzjerzy będą mówić przez miesiące.
Więcej o Kongresie #IAMSTYLIST przeczytasz na FB: Kongres JBS z Goldwell & KMS California #iamstylist