Radio

Radio HairTrendy

Zamów nasz newsletter

newsletter

Kalendarz imprez

eventy

Hair Trendy TV

ht tv

Branżowe kierunki edukacji a finalny efekt biznesowy

data publikacji  2015-07-10  komentarze  dodaj komentarz
zdjęcia hairtrendy

Otwarte forum ekspertów. Znani kreatorzy i twórcy mody fryzjerskiej proponują branżowe kierunki edukacji


Katarzyna Biessek instruktor Keune Haircosmetics. Od 7 lat pracuje w Studiu Technicznym Keune w Szczecinie - jedynym takim salonie w Polsce. W zeszłym roku zdobyła tytuł mistrza fryzjerstwa. Mimo młodego wieku jej doświadczenie, energia i zapał do pracy nie mają sobie równych. Od zawsze stawiała sobie wysoko poprzeczkę, a poza typowym fryzjerstwem jej marzeniem było kreatywne tworzenie nowych kolekcji oraz możliwość dzielenia się zdobytą wiedzą. Dlatego zdecydowała się pracować na stanowisku instruktora Keune. Doskonale łączy codzienne obowiązki w salonie z prowadzeniem szkoleń w całej Polsce.

W dzisiejszym świecie samo bycie fryzjerem to zdecydowanie za mało. Klienci, przychodząc do salonu, oczekują od nas o wiele więcej niż jeszcze 10 lat temu. Konkurencja na rynku jest coraz większa, dlatego usługa, którą oferujemy, musi być kompleksowa i starannie dopasowana do potrzeb naszego klienta. Analiza kolorystyczna, właściwa diagnoza, dobór stylizacji do osobowości, stylu życia, sposobu ubierania się to jest to, od czego powinniśmy zacząć.

O potrzebie edukacji nikogo dziś już chyba nie trzeba przekonywać. Fryzjerstwo dawno przestało być tylko umiejętnością strzyżenia i farbowania włosów, rzemiosłem. Dlatego oprócz typowo technicznych szkoleń z koloryzacji, czy strzyżeń, fryzjerzy muszą być na bieżąco ze znajomością modowych trendów, które wciąż się zmieniają. Powinni wiedzieć jak zastosować zasady marketingu w podejściu do klienta. Niezbędne są w tej chwili takie szkolenia, które podnoszą nie tylko nasze kwalifikacje zawodowe, ale także poprawią nasze zdolności interpersonalne, uczą nawiązywania kontaktu z drugą osobą. Powinny też zawierać elementy wiedzy marketingowej i tej dotyczącej skutecznej sprzedaży.

W systemie szkoleń Keune, które prowadzimy, kładziemy duży nacisk na informacje o produktach, bo bez tej wiedzy nie da się przejść do kolejnego etapu, ale także na element pracy z klientem, rozmowy z nim. Dzięki temu możemy się dowiedzieć, jakie ma on potrzeby, czego oczekuje. Skupiamy się też na umiejętności doboru właściwych produktów i efektywnej ich sprzedaży. Dopiero te wszystkie elementy, zebrane razem, tworzą spójną całość, czyli usługę, której oczekuje nasz klient. Właściwy efekt końcowy wizyty w salonie to jego satysfakcja. A to przekłada się w linii prostej na sukces nasz i całego salonu.



Agnieszka Niciejewska fryzjerem jest od 18 lat, a od 3 współpracuje jako edukator z marką Matrix. Właścicielka salonu fryzjerskiego Perfect Hair w Zduńskiej Woli. „Fryzjerstwo ma dla mnie dwa oblicza: praca z klientem w salonie i prowadzenie szkoleń. Oba wykonuję z pasją i zamiłowaniem do tego zawodu.”

By mówić o sukcesie firmy, trzeba mieć świadomość umiejętności swoich i swojego personelu, jak również należy zdawać sobie sprawę z tego, czego nam brakuje i jakie są nasze słabe strony.
Edukacja jest kluczem do profesjonalizmu, perfekcji i rozwoju naszego biznesu. Niezwykle ważne jest dostosowanie rodzaju szkoleń do potrzeb pracownika. Marka Matrix ma w ofercie edukacji program na różnym poziomie umiejętności i w kilku obszarach, więc łatwo odpowiednio dopasować go do potrzeb danego salonu. Powinniśmy zaczynać szkolenia od wyboru tych podstawowych, by móc w pierwszej kolejności poznać produkty i zasady pracowania nimi. W kolejnych etapach możemy już dać się porwać w świat Koloryzacji Matrix, inspiracji i nowych technik.

W branży fryzjerskiej niesamowitym elementem edukacji jest pobudzenie kreatywności na szkoleniach z trendów obowiązujących w danym okresie. Dają one ogromną dawkę inspiracji każdemu fryzjerowi, co przekłada się na pracę w salonie. Dzięki temu, że szkolenia odbywają się w formie teoretycznej i praktycznej, każdy uczestnik jest w stanie zapamiętać, notować i przećwiczyć daną technikę strzyżenia czy koloryzacji na modelce i sprawdzić efekt końcowy. Umożliwia to bezbłędne wykonanie usługi w salonie, a to w konsekwencji niesie zadowolenie klienta, czyli krok do sukcesu salonu i rozwoju fryzjera.

W obecnych czasach na tej samej szali ważone są przez naszych klientów usługa i obsługa, toteż należy pamiętać o szkoleniach biznesowych. Pomogą nam one zrozumieć, jak powinna wyglądać pod względem obsługi idealna wizyta klienta w salonie. Powitanie, potwierdzenia nazwiska, potwierdzenie wizyty, zaproponowanie kawy czy herbaty, diagnoza, konsultacja, propozycja produktów do pielęgnacji, pożegnanie to tylko kilka kluczowych momentów, na które zwraca uwagę nasz klient. Nie wystarczy przecież tylko pięknie wykonać usługę trzeba zadbać również o to, by nasi klienci czuli się dobrze potraktowani.

Wysyłając pracownika na szkolenie, pamiętajmy o dopasowaniu rodzaju, kierunku tematu do jego potrzeby, bo tylko wtedy odniesiemy pożądany efekt biznesowy. Sukcesem mojego salonu jest inwestycja w szkolenia dla moich pracowników, a ich różnorodność zapewnia mi marka Matrix. Dzięki temu fryzjerstwo w moim salonie jest świadome, bezstresowe i wykonywane ogromną przyjemnością.



Marta Robak laureatka wielu prestiżowych konkursów w Polsce i na świecie. Trzykrotna Mistrzyni Europy we Fryzjerstwie Artystycznym. Ambasador i Dyrektor artystyczny KAARAL Polska. Szkoleniowiec z zakresu nowoczesnego fryzjerstwa i kreowania trendów. Właściciel i stylista w autorskim Atelier Fryzjerskim we Wrocławiu.

Fundamentem każdego biznesu powinno być doskonałe wykształcenie kierunkowe. Niezależnie od tego, czy dążymy do uprawiania wymarzonego zawodu od dzieciństwa, czy też jako dorośli decydujemy się na zmianę ścieżki kariery – powinniśmy zacząć od poszerzania swojej wiedzy i umiejętności.

Pełniąc rolę edukatora marki Kaaral wiem, jak istotne jest umiejętne przekazywanie wiedzy i dzielenie się swoim doświadczeniem. Marka Kaaral organizuje wiele szkoleń tematycznych z zakresu podstawowej, jak i zaawansowanej pracy na produktach zarówno z koloryzacji jak i stylizacji włosów, dając duże wsparcie dla współpracujących z marką salonów. Bardzo istotne są również szkolenia kierunkujące fryzjera do efektywnej odsprzedaży kosmetyków i profesjonalnej obsługi klienta. Dziś kluczem do sukcesu jest nie tylko dobrze wykonana usługa w salonie, ale również ma na to wpływ wiele innych czynników.

Obecnie rynek daje nam możliwość wyboru w szerokiej ofercie szkół w branżowej edukacji zawodowej. Najbardziej znane i powszechne są zawodowe i policealne szkoły fryzjerskie, które umożliwiają zdobycie wszechstronnej wiedzy i pozwalają na praktykę w salonach pod nadzorem mistrza szkolącego. Absolwenci szkół zawodowych mogą przystąpić do egzaminu sprawdzającego umiejętności, a po jego zdaniu otrzymują świadectwo potwierdzające edukacje w zawodzie technik usług fryzjerskich.

Istnieją również kwalifikacyjne kursy zawodowe dla osób dorosłych, które są doskonałą alternatywą zdobycia nowego zawodu dla tych, którzy cenią sobie elastyczność organizacji kształcenia, krótszy czas edukacji i możliwość zdobywania wiedzy w ramach e-learningu. Wszystkie kursy zawodowe prowadzone są według programów nauczania uwzględniających podstawę programową Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Ponadto, wyspecjalizowany profil edukacyjny stał się domeną wielu akademii fryzjerskich, które oferują bogatą ofertę dostosowaną do indywidualnych potrzeb i umiejętności każdego stażysty: pogram zgodny z najnowszymi trendami, aktualizowany o nowe techniki strzyżeń, koloryzacji i modelowania. Szkolenia dedykowane są zarówno doświadczonym fryzjerom, jak i startującym w tym zawodzie. Fryzjerstwo rozwija się bardzo dynamicznie na całym świecie – nawet mając wieloletnie doświadczenie zawodowe, warto się dokształcać na bieżąco.

Jest bardzo wiele możliwości zdobycia wiedzy w tym zawodzie, a pragnieniem każdego właściciela salonu jest zatrudnienie odpowiednio wykształconego personelu, którego zadaniem będzie poszerzanie grona klientów nie tylko, poprzez stwarzanie przyjaznej atmosfery ale przede wszystkim dzięki prezentacji wysokiego poziomu własnych umiejętności.



Joanna Waszkuć Specjalista d/s Szkoleń REVLON PROFESSIONAL. Wizażysta, kolorysta, od wielu lat Instruktor Techniczny. Prowadzi szkolenia z koloryzacji, formy, pielęgnacji i rytuałów w salonach fryzjerskich oraz szkolenia z psychologii sprzedaży. Obecnie kieruje działem szkoleń REVLON PROFESSIONAL.

Salon fryzjerski, to dobry pomysł na biznes dla osób posiadających doświadczenie w zawodzie fryzjera. Aby salon przyniósł efekt biznesowy, oprócz talentu fryzjerskiego, ważna jest przedsiębiorczość, pomysłowość i ustawiczne kształcenie. Co zatem zrobić aby przyciągnąć klienta do nowo otwartego salonu? W jaki sposób wyróżnić salon spośród salonów konkurencji? Jak zatrzymać klienta, aby stale powracał i stał się naszym wiernym, lojalnym klientem? Jak prowadzić biznes, aby zadziałała tzw. reklama szeptana, która powoduje, że zadowoleni klienci proponują nasz salon swoim znajomym, rodzinie, sąsiadom? Te i wiele innych pytań codziennie zadaje sobie tysiące fryzjerów, nie tylko w Polsce ale i na świecie.

Na sukces dobrze prosperującego salonu fryzjerskiego ogromny wpływ ma ustawiczna praca w trzech wymiarach: artystycznym, technicznym i szeroko rozumianym biznesowym.

Dobry fryzjer - przedsiębiorca to ten, co dostrzega wokół siebie zmiany: nowe trendy we fryzjerstwie, technologie produktów technicznych i kosmetyków etc. Musi widzieć i wiedzieć, że jego klient też ewoluuje. Aby nadążyć za tą ewolucją i w niej uczestniczyć z sukcesem, przede wszystkim należy położyć nacisk na stałe podnoszenie swoich kwalifikacji. Wiedza, którą wyniósł ze szkoły, pierwsze praktyki i samodzielne lata pracy w salonie, to dobre tylko na początek. Fryzjer - przedsiębiorca nie spoczywa na laurach ale kształci się ustawicznie. Zarówno w wymiarze artystycznym, technicznym jak i biznesowym.

My, jako marka Revlon Professional, staramy się naszym fryzjerom - partnerom w biznesie pomóc w realizacji marzeń dotyczących prowadzenia własnego biznesu. Organizujemy wiele szkoleń, które są odpowiedzią na zmieniający się świat. Jeśli przyjrzymy się bliżej wymiarowi artystycznemu, to przede wszystkim staramy się przybliżyć aktualne trendy w strzyżeniach, stylizacji i koloryzacji włosów. Ważne, aby salon był na bieżąco z modą. Oczywiście sam artyzm fryzjera nie przyczyni się do rozwoju biznesu w salonie. Będzie tylko istotnym jego elementem.

Pozostaje kwestia znajomości produktów, wiedzy jak nimi pracować a także jakie techniki strzyżeń, koloryzacji zastosować w przypadku konkretnego klienta aby osiągnąć zamierzony efekt artystyczny. Tak więc równie ważne są szkolenia z koloryzacji, zarówno podstawowe jak i zaawansowane. Dopełnieniem efektu finalnego będzie szeroko rozumiany wymiar biznesowy. Tu nie wystarczy designerski salon w modnej okolicy z dogodnym dojazdem i parkingiem. Cóż po pięknym salonie, talencie fryzjera, wiedzy produktowej, jeśli fryzjer nie wie jak rozmawiać z klientem? Fryzjer - przedsiębiorca osiągający sukcesy na scenie musi umieć komunikować się z klientem, tego również uczymy na naszych szkoleniach...

Podsumowując, aby osiągnąć sukces w tym biznesie, nasz fryzjer - przedsiębiorca musi być: Stylistą, Doradcą, Handlowcem, Psychologiem, Księgowym. etc…
Czy jest to trudne do spełnienia? Nie, jeśli jest gotowy na takie wyzwania, zdeterminowany na osiągnięcie sukcesu i uparty w utrzymywaniu wysokiego poziomu usług niezależnie od zmieniającego się świata. I tego Wam Życzymy…

 


 


Komentarze

Adrion 2
b AdrionTrade
Keune Jott
ab Moroccanoil
RoKoKo facet
RoKoKo

przejdź do galerii fryzurprzejdź do galeri fryzur


wydarzeniaNadchodzące wydarzenia

pełne kalendariumprzejdź do galeri fryzur