Jak mówi jedna z zasad walk wojennych, wroga trzeba znać, żeby móc go pokonać.
Tylko znając swoją konkurencję, możesz odpowiednio sprofilować wizerunek swojego salonu oraz tak dobrać narzędzia marketingowe, aby wyróżnić się z tłumu i przyciągnąć do siebie klientów.
Czy to oznacza, że aby odnieść sukces na rynku, trzeba wymyślić zupełnie nowy model funkcjonowania salonu? Niekoniecznie. Bardzo ważne jest, aby znaleźć pomysł inny od konkurencji. Jeśli w okolicy znajduje już się salon pozycjonowany jako ekologiczny, lepiej nie kopiować tego pomysłu. Jednak można podpatrzyć, w jaki sposób taki gabinet zyskuje klientów, jak o nich dba, jakie usługi oferuje. Dobre rozwiązania warto wykorzystywać w swoim biznesie.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, dlaczego warto oraz w jaki sposób analizować konkurencję, zajrzyj do nowej lekcji Akademii Versum. Znajdziesz tam inspiracje, które pomogą Ci ulepszyć swój biznes.
Materiał przygotowała Małgorzata Dziubała, praktyk marketingu, autorka wielu artykułów i poradników. Prowadzi Kreatywny Butik ONE.
Lekcja dostępna pod adresem: www.akademiaversum.pl