Szacuje się, że na koniec 2015 roku w Polsce będzie dostępne ponad 1100 systemów franczyzowych. Dobre tempo rozwoju notuje również branża hair&beauty, a osoby, które myślą o uruchomieniu firmy mogą skorzystać z gotowych konspektów biznesowych.
Franczyza to sposób prowadzenia działalności gospodarczej w ramach istniejącej, zorganizowanej sieci sprzedaży. Innymi słowy to prowadzenie własnego biznesu pod szyldem innej marki. Dla wielu przedsiębiorców to atrakcyjny model, który przynosi wiele korzyści obu stronom umowy. Franczyzobiorcy np. nie ponoszą części wydatków, a także zyskują gotowe, sprawdzone w praktyce rozwiązania. Franczyzodawcy z kolei mogą liczyć na zwiększenie liczby kanałów dystrybucji, czy brak konieczności bezpośredniego nadzoru nad ciągle rosnącym personelem.
Czy franczyza to dobry pomysł na biznes? Z jakimi kosztami się wiąże? I co warto wiedzieć przed przystąpieniem do systemu?
Na te pytania, w najnowszej lekcji Akademii Versum, odpowiada Joanna Klonowska - Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu w Wyższej Szkole Infrastruktury i Zarządzania w Warszawie.
Lekcja dostępna pod adresem:
http://www.akademiaversum.pl/franczyza-w-branzy-hair-beauty/