Międzynarodowe święto fryzjerstwa. Koniec listopada stał się okazją do celebrowania rzemiosła i sztuki fryzjerskiej.
Z okazji 135 rocznicy powstania marki Wella finał międzynarodowego konkursu TrendVision Award, jednego z najważniejszych wydarzeń w świecie fryzjerstwa, wrócił do Niemiec - miejsca, w którym powstała marka, która do dziś wyznacza trendy i kierunki w świecie fryzjerstwa, a także zajmuje szczególne miejsce w branży.
Ponad 1 400 fryzjerów z całego świata wzięło udział w imprezie, która odbyła się 22. listopada w imponującej lokalizacji - STATION-Berlin – jednym z najbardziej niezwykłych miejsc w Europie, pamiętającym narodziny Tomasza Manna. W 15. międzynarodowym finale konkursu TrendVision Award w Berlinie wzięło udział 69 uczestników, zwycięzców lokalnych konkursów TVA z 37 krajów. Każdy z nich zaprezentował twórcze arcydzieło, ukazujące umiejętności w swojej kategorii: Young Talent lub Color Vision. W każdej z nich przyznano 4 nagrody: Platynę, Złoto, Srebro i Brąz. Ponadto, dla uczestników, którzy uzyskali największe poparcie publiczności przygotowano wyróżnienie People’s Choice. W tym roku można było głosować i oglądać ceremonię online, poprzez platformę Wella TV. Widzowie niesamowicie zaangażowali się w konkurs i oddali aż 25 tys. głosów.
W jury kategorii Young Talent, w której finaliści tworzyli własne interpretacje trendów Wella Professionals zasiadł Eugene Souleiman, Global Creative Director for Care and Styling. W tegorocznej edycji konkursu niekwestionowaną faworytką okazała się Anastasia Krupovich z salonu Kirpimo Meistrai z Litwy, zdobywając Platynę. Nagrodzeni zostali także:
Złoto: Mikaela Edwards, Runway, Nowa Zelandia
Srebro: Zoe Huang, Zoom Hairdressing, Tajwan
Brąz: Sonya Rättö, Prof Tampere, Finlandia
People‘s Choice: Calogero Castellana, Mimì Hair Fashion, Włochy
Eugene Souleiman podsumował: „Ten rok był genialny. Sądzę, że naprawdę trudno było dokonać wyboru spośród tak wielu pięknych pomysłów, które zostały bardzo dobrze wykonane. Anastasia naprawdę się wyróżniała – pokazała dużo odwagi, własnego stylu i dobrego smaku“.
W kategorii Color Vision, w której głównym sędzią był Josh Wood, Global Creative Director for Color uczestnicy mieli za zadanie przygotowanie luksusowego efektu koloryzacji, który w połączeniu ze stylizacją miał ukazać doskonały efekt. Polskę w jury tej kategorii reprezentowała Olga Piontek, dziennikarka z magazynu Elle Polska. W tej kategorii Platynę zdobył Craig Clark, reprezentujący HOB Salons z Wielkej Brytanii. Nagrodzeni zostali również:
Złoto: Patcharee Apirom, MOGA, Tajlandia
Srebro: Guiping Zhang, Tiffany Salon, Chiny
Brąz: James Fang, Headline, Tajwan
People’s Choice: Alina Iulia Calin, AYO Salon, Rumunia
Interpretacja w wykonaniu Craiga Clarka zachwyciła jury. Josh Wood pochwalił zwycięzcę za jego niesamowitą wiedzę o produktach Wella Professionals oraz doskonałą koloryzację z użyciem Koleston Perfect Innosense.
W 135. urodziny marki Wella Sylvie Moreau, Executive Vice President Global Wella, złożyła marce podziękowania za bogate dziedzictwo i poświęcenie dla rozwoju przyszłości branży fryzjerskiej. Nagrody dla najlepszych fryzjerów nie były jedynymi odznaczeniami, przyznawanymi podczas tegorocznego finału TrendVision Award. Nagroda Wella Life Achievemnet została wręczona Evie Graham, założycielce marki NIOXIN, która przełamała tabu społeczne, dotyczące problemu przerzedzonych włosów. Nagrody „Wella Family“ Recognition Awards zostały wręczone najbardziej zaangażowanym partnerom, honorując ich talent, wsparcie branży fryzjerskiej i nierozerwalnych więzi w rodzinie Wella. Wśród laureatów znalazła się m.in. Dolores Kandrashova, prezes Russian Hairdressing Union i założycielka jednego z najbardziej prestiżowych salonów fryzjerskich w Rosji.