Blogi firmowe to kanał komunikacji z klientami, który coraz częściej wykorzystuje branża fryzjerska i kosmetyczna.
Skąd ich popularność? Specjaliści uważają, że blog to doskonałe narzędzie, które pozwala kreować wizerunek eksperta, buduje relacje z klientami oraz zwiększa zasięg w internecie.
W wielu badaniach dowiedziono, że chętniej nabywamy produkty lub usługi od firm, które znamy i lubimy. Jeszcze chętniej, jeśli cenimy profesjonalizm i dostrzegamy specjalistyczną wiedzę osób, które tę firmę reprezentują. W obydwu przypadkach blog jest nieocenionym narzędziem wykorzystywanym do budowania wizerunku eksperta oraz nawiązywania i utrzymywania stałych relacji z klientami. Pisząc bloga edukujemy czytelników, rozwiązujemy ich problemy, rekomendujemy im pewne produkty czy usługi, słowem dzielimy się ważnymi i cennymi dla nich informacjami.
Czy pisanie bloga jest trudne? Teoretycznie może zająć się tym każdy, kto ma wiedzę i coś do przekazania. W praktyce – blogi nie zawsze wyglądają tak jak powinny. Zbyt łatwo można popełnić błędy, które zamiast budować silną markę salonu lub gabinetu, raczej osłabią jego wizerunek.
Kilka cennych porad o tym, jak zacząć i w jaki sposób prowadzić bloga można znaleźć w najnowszej lekcji Akademii Versum. Materiał opracowała Renata Zielezińska – dziennikarka oraz autorka licznych tekstów o motywacji, zdrowiu, urodzie i pielęgnacji, redaktor portalu TrustedCosmetics.pl.
Lekcja dostępna pod adresem:
www.akademiaversum.pl/prowadzenie-bloga-hair-beauty-spa